Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Spadki cen trzech produktów obniżyły indeks sesji GDT

Na 211 przypadającej na 1 maja sesji GDT zanotowano spadek głównego indeksu giełdowego o 1,1%. Spadek zanotowały tylko 3 produkty i to te wysokotłuszczowe. Biorąc pod uwagę fakt, że ponad 50% obrotów na GDT to handel WMP, a cena jego spadła o 1,5%, więc w związku z tym indeks też się obniżył. Poziom indeksu od dłuższego czasu jest na podobnym poziomie około 3500 USD – komentuje dla serwisu portalspożywczy.pl Małgorzata Wysocka, członek zarządu, Polish Dairy Sp. z o.o.

Spadki cen trzech produktów obniżyły indeks sesji GDT
Małgorzata Wysocka /fot. PTWP

WMP, które na GDT sprzedawane jest tylko przez Fonterrę i głównie na rynek chiński zanotowało spadek do poziomu 3231 USD/MT i jak widać na podstawie notowań cena ta we wszystkich następnych miesiącach osiągnęła podobny poziom.

Zauważa, że drugi produkt pod względem poziomu obrotów SMP po raz trzeci z rzędu osiągnął wzrost cen. Jego średnia cena wyniosła 1999 USD. - Należy zwrócić uwagę, że SMP oferowane przez europejskie firmy jest tańsze o ponad 200 USD/MT. niż przez firmy spoza Europy. Jest to efektem dużych zapasów tego produktu jakie są w Europie. Na zwyżkę cen tego produktu ma wpływ przetarg ogłoszony przez Algierię, która jest dużym kupującym oraz zbliżający się Ramadan przed którym co roku ceny tego produktu wzrastały – mówi Małgorzata Wysocka.

AMF trzeci produkt pod względem wolumenu obrotów oferowany podobnie jak WMP tylko przez Fonterrę zanotował spadek o 1,9%, a jego cena wyniosła 6032 USD/MT. Pomimo spadku cena ta jest ceną wysoką i mało prawdopodobne, żeby utrzymała się długo na takim poziomie.

Masło oferowane również tylko przez Fonterrę nie zmieniło poziomu cenowego, który wyniósł 5647 USD/MT. Cena masła na GDT jest dużo niższa, niż cena jaką osiąga ten produkt w Europie. Po trzykrotnych wzrostach na poprzednich sesjach cena się ustabilizowała i nie należy się spodziewać wzrostów cenowych. Cena tego produktu w ciągu 5 ostatnich lat osiąga rekordowe wartości.

Ser cheddar osiąga również rekordowe ceny. Na tej sesji jego cena wzrosła o 3,1% do poziomu 4024 USD/MT i ten produkt również oferowany jest tylko przez Fonterrę. Trudno będzie w dłuższym czasie firmie z NZ utrzymać tą cenę, ponieważ firmy europejskie oferują ten produkt o około 300 USD niżej.

Kazeina po dużych wzrostach na dwóch poprzednich sesjach teraz jej cena spadła o najwyższą wartość jaka była na tej sesji bo aż o 10,5% i osiągnęła średni poziom cen 5177 USD/MT.

Laktoza jest produktem, który charakteryzuje się dużymi różnicami cenowymi pomiędzy oferującymi ten produkt na GDT - firmami europejskimi, a amerykańskimi bo dochodzi nawet do 60% różnicy w cenie. Cena tego produktu na tej sesji wzrosła o 0,6% i wyniosła 616 USD/MT. Na decyzje zakupowe oprócz ceny duży wpływ ma jakość tego produktu oraz znajomość marki.

Maślanka w proszku, która nie na każdej sesji jest oferowana i jej poziom sprzedaży jest najniższy wśród ośmiu wystawianych produktów, podczas 211 sesji cena jej wzrosła o 0,5% i osiągnęła poziom 1990 USD/MT.

Podczas 211 sesji zakupów dokonało rekordowo mało, bo tylko 97 kupujących spośród 519 zarejestrowanych na GDT. Sprzedano też tylko 19 508 MT wszystkich produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Małgorzata Wysocka RSS ALERT    /    Polish Dairy RSS ALERT    /    GDT RSS ALERT    /    ceny produktów mleczarskich RSS ALERT    /    światowy rynek mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.20.57
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.