REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Spółdzielczość jest także ważną instytucją społeczną

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-07-2010, 11:41
Spółdzielczość jest także ważną instytucją społeczną

Na spółdzielczość nie można obecnie potrzeć tylko przez pryzmat finansowy. Pełni ona także ważne funkcji społeczne - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl dr Karol Krajewski z Instytutu Mleczarstwa w Warszawie.

REKLAMA

- Dzięki spółdzielniom wprowadzano postęp w hodowli, ale też edukację wyższy poziom higieny na wsi, poszanowanie środowiska naturalnego. W trudnych czasach spółdzielczość była ostoją polskości. Spółdzielczość to nie tylko pieniądze. Dzięki spółdzielczości ludzie są zaangażowani w coś istotnego dla społeczności lokalnych, czują się silniejsi i bezpieczniejsi - podkreśla dr Krajewski. Jak pokazują doświadczenia, nie pierwszego przecież kryzysu spółdzielczość mleczarska pozwala na integrację wokół ważnych celów, np. pomoc powodzianom w 1997 roku czy podczas tegorocznej wielkiej wody, a jak trzeba to spółdzielcy potrafią kredytować własną spółdzielnię, nie pobierając zapłaty za dostarczone mleko.

Jego zdaniem to, że w polskim mleczarstwie koncerny międzynarodowe wiele nie zdziałały, że nie zawłaszczyły branży jak w Czechach czy na Węgrzech jest właśnie wielkim zwycięstwem polskiej spółdzielczości.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • dobra rada dla doktora 27-07-2010, 09:38:
Czy Pan doktor uważa, że mleczarstwo w Polsce dzieli się na polskie i niepolskie? Może warto przypomnieć Panu doktorowi, że od 2004 roku jesteśmy w Unii Europejskiej, gdzie miejsce pochodzenia kapitału nie ma już znaczenia. Czy firmy z kapitąłem zagranicznym nie płacą w Polsce podatków? Sugerowałbym ostrożniejsze podejście do tej tematyki i używanie bardziej dyplomatycznych stwierdzeń, które nie będą obrażliwe dla, jak Pan sam powiedział, 40% rynku mleczarskiego w Polsce. Zwłaszcza, jak się chce coś zrobić pozytywnego także z zakładami nie będącymi spółdzielniami....
  • KKrajewski Instytut.Mleczarstwa 26-07-2010, 10:42:
Drogi Kolego! Sam te badania wykonywałem! Co innego jest rozpoznawalność marek- za tym stoją grube miliony wyłożone na promocje (np. Danone wydaje rocznie 50-60 mln zł tylko na podtrzymanie śwaidomości marki) a co innego udział w rynku mleczarskim , a tu pomimo 20 lat nie udaje się wszystkim firmom zagranicznym (liczone globalnie) przekroczyć 40%. Oczywiście w takich zyskownych asortymentach jak jogurty ( z tymi markami!) jest lepiej ale póki co polskie mleczarstwo trzyma się i warto dla niego pracować! Także naukowo! Pozdrawiam
  • Liberał 22-07-2010, 10:07:
"w polskim mleczarstwie koncerny międzynarodowe wiele nie zdziałały" - ciekawe jak to stwierdzenie się ma do wyników "badań" Pana doktora nad rozpoznawalnością marek mleczarskich w Polsce i do udziałów w rynku.
Nie trzeba daleko sięgać - na tym portalu nie tak dawno publikowano te dane. Ech ci nasi "naukowcy" z bożej łaski...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH