Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Spomlek: W branży mleczarskiej nie ma ciekawych firm do przejęć

Jeśli pojawi się jakaś dobra, ciekawa firma to jesteśmy otwarci na przejęcia. Niestety w tej chwili nie widzę nikogo do konsolidacji – powiedział Edward Bajko, prezes SM Spomlek.

Spomlek: W branży mleczarskiej nie ma ciekawych firm do przejęć
Edward Bajko

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 11-10-2018, 12:33

Edward Bajko potwierdził udział w Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018. Zarejestruj się na wydarzenie! 

Jego zdaniem, nie ma teraz dobrych firm do przejęć. - Spomlek do tej pory prowadził konsolidację w sposób odmienny od reszty przejmujących firm. W ostatnich latach przeprowadziliśmy dwie udane konsolidacje – przyłączyliśmy Młynary i Chojnice. Tym co odróżnia nasze przejęcia, to fakt, że te spółdzielnie nie były zmuszone się łączyć. Firmy te nie były bankrutami. Połączenie nastąpiło na podstawie analizy i wzajemnych korzyści – podkreślił prezes Bajko.

Obecnie Spomlek wykorzystuje swoje moce produkcyjne w 95 proc. - Zakład w Radzyniu i Parczewie pracuje na 100 proc. swoich możliwości, Młynary na 90 proc., a Chojnice, po inwestycjach, jeszcze się rozpędzają – mówi prezes Spomleku. Wskazuje równocześnie, że spółdzielnia, w związku z prawie pełnym wykorzystaniem mocy produkcyjnych, będzie inwestować. - Na przyszły rok planujemy kilka dużych projektów – dodał.

- W naszej działalności staramy się stawiać nie na wzrost przychodów, a na wzrost rentowności, co często nie idzie w parze. Naszą ambicją nie jest być największą spółdzielnią – chcemy być najlepszym producentem sera w Polsce i jesteśmy na dobrej drodze do tego celu – uważa Edward Bajko.

W jego opinii rynek mleczarski będzie się nadal zmieniał. - Zostaną trzy grupy firm. Pierwszą będą naprawdę duże mleczarnie, które produkują cały przekrój asortymentu jak Mlekovita, Mlekpol czy Polmlek. Drugą grupę będą stanowiły mleczarnie średnie, ale takie, które się wyspecjalizują. Średnie firmy z szeroką ofertą nie wytrzymają konkurencji z największymi. Ostatnią grupą, będą małe lokalne i regionalne spółdzielnie, które będą produkowały regionalne wyroby i będą miały swoich lokalnych odbiorców – wymienia prezes Bajko.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Spomlek RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT    /    konsolidacja mleczarstwa RSS ALERT    /    rynek mleczarski RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • daria 2018-10-12 13:47:29
    Zakłady mleczarskie będą się w Polsce rozwijały, bo nie oszukujmy się ale u nas cały czas jest duży popyt na mleko czy produkty mleczne. Nawet Polmlek przecież teraz dostarcza swoje produkty do sieci Lidl i z tego co czytałam to odnoszą spory sukces i wcale się im nie dziwię.
  • Ja 2018-10-12 19:48:06
    Spółdzielcza patologia niestety sukcesów odnosić nie będzie - kilka firm zostanie na rynku a większość kaput : ) Takie firmy jak Polmlek będą rosły a emeryci że Spółdzielni sorry ale niech ... poprostu idą na emeryturę.
  • rolnik 2018-10-16 21:12:03
    Panie Prezesie z Radzynia niech Pan uważa aby Pana z tą Pana SPÓŁDZIELNIĄ nie przejęli. Dużo Pan mówisz a nic się nie dzieje to podobnie jak ta krowa co dużo ryczy................
  • Darek 2018-10-16 22:24:40
    Ja księdza przyprowadzę i przejmę ten cały Spomlek ... Jak kropidłem machnie to wszystko nasze.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.41.66
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.