Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Spomlek zwiększył sprzedaż serów premium o 20 proc.

Ubiegły rok zapisze się w historii Spółdzielczej Mleczarni Spomlek pod względem rekordowej ilości sprzedanych serów. Mleczarnia odnotowała znaczący, bo aż 20 proc. wzrost sprzedaży serów premium. Poza tym jako pierwsza firma w Polsce wprowadziła do sprzedaży izolat białek serwatkowych WPI.

Spomlek zwiększył sprzedaż serów premium o 20 proc.
Edward Bajko /fot. Spomlek

Rok 2018 Spomlek może zdecydowanie zaliczyć do udanych. Ten czas upłynął pod znakiem licznych inwestycji w zakresie produkcji, umacniania pozycji lidera w segmencie serów premium oraz rozwoju działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Ostatnie 12 miesięcy były dla Mleczarni Spomlek bardzo intensywne. Łączna ilość wyprodukowanych przez nią serów wyniosła niespełna 24 tys. ton, jest to o 10% więcej w porównaniu do roku 2017. Ponadto udało jej się wypracować zysk na satysfakcjonującym poziomie. - Patrząc na cały 2018 rok mimo licznych zawirowań na rynku mleczarskim jesteśmy zadowoleni z wszystkiego, co udało nam się przez ten czas osiągnąć. Mamy jasno wytyczoną ścieżkę swojego rozwoju i staramy się jej trzymać, co nie oznacza, że jesteśmy zamknięci na to, co dzieje się w branży, a wręcz przeciwnie. Bacznie obserwujemy, analizujemy, a nawet staramy się wyprzedzać trendy panujące na rynku serów. Przede wszystkim skoncentrowaliśmy się na umocnieniu naszej pozycji rynkowej oraz pozycji naszych kluczowych marek - Serenada i Skarby Serowara. Ponadto udało nam się osiągnąć główny cel, czyli zwiększenie rentowności sprzedaży. Liczymy na to, że w 2019 roku ten wzrost przekroczy 7 proc. - podkreśla Edward Bajko, Prezes Zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

Rok 2018 był intensywny dla mleczarni również w kontekście przeprowadzonych inwestycji. Obejmowały one przede wszystkim działania w zakresie poprawy efektywności energetycznej, które umożliwiły oszczędność energii we wszystkich zakładach mleczarni o ok. 20%. Skupiono się również na zwiększeniu mocy przerobowych oraz wprowadzaniu ulepszeń w obszarze produkcji. Na potrzeby działu proszkowni zakupiono urządzenia umożliwiające produkcję izolatów białek serwatkowych. Z kolei do działu konfekcji mleczarnia kupiła i uruchomiła nową linię do pakowania plastrów sera. Mleczarnia Spomlek od początku swojej działalności dużą uwagę przywiązuje również do ochrony środowiska naturalnego. W tym celu rozpoczęła dwie inwestycje modernizujące i rozbudowujące oczyszczalnie ścieków w Radzyniu Podlaskim i w Chojnicach.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów w sierpniu 2018 roku mleczarnia postanowiła wprowadzić na rynek produkty pod marką Serenada w nowych odsłonach. - Trendy na rynku produktów nabiałowych zmieniają się bardzo szybko i aby za nimi nadążyć trzeba stale szukać nowych sposobów na zwrócenie uwagi konsumenta, wzbudzenie jego zaskoczenia. Po licznych badaniach doszliśmy do wniosku, że odświeżenie szaty graficznej Serenady jest właśnie tym, czego oczekuje dzisiejszy konsument i sygnały, jakie dostaliśmy z rynku utwierdziły nas tylko w przekonaniu, że podjęliśmy słuszną decyzję - tłumaczy Paweł Gaca, Wiceprezes Zarządu Spomleku.

Rebrandingowi towarzyszyła intensywna kampania reklamowa obejmująca telewizję oraz internet – video i display. Spot reklamowy był emitowany, m.in. na kanałach: TVN, Polsat, TVP1, TVP2 oraz w najpopularniejszych stacjach tematycznych m.in. TVN Style, Kuchnia+. W ciągu miesiąca od wystartowania kampanii uzyskał ponad milion wyświetleń w serwisie youtube.com.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Spomlek RSS ALERT    /    Edward Bajko RSS ALERT    /    Paweł Gaca RSS ALERT    /    sery dojrzewające RSS ALERT    /    sery premium RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.206.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.