Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Spożywka odchodzi od dodatków do żywności

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 01-06-2016, 11:47
Spożywka odchodzi od dodatków do żywności
Mateusz Kowalewski /fot. PTWP

Od dodatków do żywności generalnie się odchodzi, i to nie tylko w mleczarstwie, lecz w całej branży spożywczej. Dominuje trend „czystej etykiety”. Wiemy o tym dobrze, bo takie właśnie rozwiązania stanowią ogromną część biznesu Hortimex-u. Branża mleczarska nigdy nie była znaczącym konsumentem dodatków, a teraz idzie nawet dalej – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex Plus.

Zauważa, że popularnym trendem jest zastępowanie niepożądanego tłuszczu skrobiami czy błonnikiem (inuliną). Błonnik wykorzystywany jest także jako substancja wzbogacająca, obok kwasów omega czy witamin. Co ciekawe, produkty mleczarskie wzbogaca się o dodatkowe białka, w tym także pochodzące z produktów mlecznych. Ciekawym trendem jest też produkcja nabiałowych wyrobów pozbawionych laktozy, którą usuwa się w procesie enzymatycznym.

- Obok „czystej etykiety” obserwujemy również trend „wolne od”. Świadomy konsument coraz częściej unika alergenów (np. glutenu) albo GMO. Obserwujemy rosnące zainteresowanie lecytyną słonecznikową, jako alternatywą dla lecytyny sojowej, która z jednej strony wytwarzana jest z soi (alergen) a z drugiej niesie ryzyko zawartości białek modyfikowanych genetycznie – mówi Mateusz Kowalewski.

Trendem globalnym, który powoli wchodzi do Polski jest też „sustainability”, związany z odpowiedzialnością społeczną przedsiębiorstw. Nie zawsze da się użyć substancji naturalnych, bo wiąże się to z uszczuplaniem ich zasobów. Dlatego poszukuje się alternatyw pozyskiwanych ze źródeł odnawialnych. Dobrym przykładem jest wanilina: smak waniliowy jest jednym z najpopularniejszych smaków na ziemi. Produkcja naturalnej wanilii pokrywa mniej niż 1% globalnego zapotrzebowania. - Powszechnie stosuje się zatem wanilinę. Problem w tym, że najpopularniejsza jest ta pozyskiwana z gwajakolu, który z kolei jest pochodną ropy naftowej (źródło nieodnawialne). Największe koncerny spożywcze to już dostrzegły i w ramach polityki „sustainability” zaczęły używać waniliny ligninowej, pozyskiwanej z drewna świerkowego (źródło odnawialne). Jest ona nieco droższa od gwajakolowej, ale ma za to delikatniejszy profil smakowy – mówi prezes Hortimex Plus.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 05-06-2016, 23:42:
E-dodatki do żywności
pobierz za darmo w Google Play!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 222) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.