Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stabilna sytuacja na rynku żółtych tłuszczy, masła, margaryny i miksów

  • Autor: Patrycja Mazur, Nielsen
  • Data: 18-11-2008, 13:16
Stabilna sytuacja na rynku żółtych tłuszczy, masła, margaryny i miksów

Żółte tłuszcze należą do największych kategorii spożywczych w Polsce. W okresie od października 2007 do września 2008 w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego nie zanotowały wzrostu ilościowej sprzedaży - wynika z badań przeprowadzonych dla serwisu portalspozywczy.pl przez firmę Nielsel.

Na stabilną sprzedaż (-1,2 proc.) produktów należących do tej kategorii liczoną w kilogramach przyczynił się 5 procentowy spadek sprzedaży masła, którego rezultatem był spadek udziałów o 1,2pp do poziomu 28,8 proc., jak również stabilne zachowanie największego segmentu - margaryn i miksów (+0,5 proc.). Oba te segmenty wzrosły jednak w ujęciu wartościowym, generując łącznie 13 proc. wzrost (odpowiednio: margaryny i miksy +17,5 proc., masła +8,5 proc.) i osiągając poziom niemal 2,6 mld zł, za którą konsumenci nabyli 280 tysięcy ton produktu.

Spośród segmentów wielkości opakowań w przypadku masła do najważniejszych należą opakowania do 249g - budujące 85 proc. całkowitej ilościowej sprzedaży masła, ale tracące na korzyść opakowań większych. Natomiast na rynku margaryn i miksów - w 82 proc. dominują opakowania od 250g, których sprzedaż przesuwa się jednak w kierunku opakowań mniejszych, które jednak stanowią wciąż najmniejszą ich część.

Jeśli chodzi o kanały dystrybucji, najważniejsze są supermarkety<2500 mkw., które odpowiadają za ponad 36 proc. całkowitej sprzedaży; jest to jednak 1pp mniej niż przed rokiem. Na malejącej wadze supermarketów w największym stopniu zyskują tradycyjne średnie i duże sklepy spożywcze (o powierzchni sprzedaży od 40 do 300 mkw.), w których sprzedaż masła oraz margaryny i miksów w ujęciu wartościowym wzrosła w ostatnim roku bardzo dynamicznie, bo aż odpowiednio o 25 i 19 proc., uzyskując na znaczeniu łącznie dodatkowe 2,6pp. Wyraźny wzrost w tych dwóch typach sklepów widoczny był również w ujęciu ilościowym - o 12 i 5 proc., podczas gdy pozostałe kanały generowały spadki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 001) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH