REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Strategia realizowana przez SM Spomlek przynosi pozytywne efekty

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-08-2015, 13:35
Strategia realizowana przez SM Spomlek przynosi pozytywne efekty
Dariusz Wójcicki, dyrektor handlu i marketingu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek (fot. Spomlek)

Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek, w przeciwieństwie do większości polskich mleczarni, od blisko sześciu lat realizuje strategię specjalizacji w produkcji serów dojrzewających. Specjalizacja owa jest oparta na zróżnicowanej ofercie produktowej (różne smaki, różny wygląd, różne zastosowanie) i konsekwentnym budowaniu parasolowych marek produktowych. Efektem tej strategii są wzrosty sprzedaży o 20-30 proc. rok do roku.

REKLAMA

Mainstreamowa Serenada, długo dojrzewające Skarby Serowara, czy też smakowe Sery z Radzynia Podlaskiego od kilku lat walczą o to, aby zastąpić nierozpoznawalne goudy czy edamy.

- Naszym priorytetem jest marka Serenada, która ma za zadanie dostarczać konsumentowi najlepszej jakości ser z możliwością wyboru spośród wielu gatunków. Nawet w tak trudnym, kryzysowym roku postanowiliśmy przekazać konsumentom kolejną porcję wiedzy serowarskiej i zachęcić do spróbowania Serenady. Każdy kilogram naszego sera produkowany jest wg receptury: aż z 10 litrów mleka – ta myśl przewodnia towarzyszy całej kampanii i dla wielu konsumentów okazała się miłym zaskoczeniem. Kiedy spojrzymy na kilogram sera, aż trudno uwierzyć, że „zmieściło się” tam aż 10 litrów mleka - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Wójcicki, dyrektor handlu i marketingu SM Spomlek.

Obok Serenady, walkę o to, by zastąpić nierozpoznawalne goudy czy edamy, toczą także Skarby Serowara. To marka premium z portfolio Spomleku. Jak tłumaczy Wójcicki, Skarby Serowara powstały w odpowiedzi na obecne trendy poszukiwania prawdziwości w produkcie, a z drugiej strony - trend wygody gotowania.

Spółdzielnia na razie nie zamierza tworzyć kolejnych serowych brandów, zamiast tego skupi się na tych markach i submarkach, które już posiada w swoim portfolio. Praca nad markami wymaga odpowiednio przygotowanego pomysłu, czasu, budżetów i słuchania rynku, dlatego każda decyzja o stworzeniu nowego brandu musi być wnikliwie przemyślana i przeanalizowana.

Z doświadczeń Spomleku wynika, że wraz z zyskaniem marki przez serowe produkty "no-name", wzrasta ich sprzedaż. Konsument, który jest w stanie zapamiętać dany produkt dzięki jego identyfikacji, częściej sięgnie po niego przy kolejnych zakupach. Sprzedaży markowych serów dojrzewających sprzyja w dodatku szereg innych okoliczności.

- Pierwsza z nich to wzrost usieciowienia polskiego handlu: dyskonty, hipermarkety, supermarkety i liczne sieci tzw. sklepów osiedlowych. One dbają o to, aby klient odwiedzający różne placówki czuł się w nich znajomo, czyli znajdował możliwie jak najbardziej rozpoznawalną ofertę produktową. To sprzyja tym producentom, którzy mają swoje, wyraźne marki - zauważa Wójcicki.

Drugi czynnik to rosnąca popularność wygodnych form handlowych – wyeksponowane w regale opakowanie tacki z plastrami daje większe możliwości wyróżnienia się produktowi markowemu, niż blok czy krąg krojony na stoisku tradycyjnym. W formatach pakowanych istnienie czegoś takiego jak ser "no-name" staje się praktycznie niemożliwe.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH