Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

trnd Polska: Rośnie rynek alternatywnych produktów mleczarskich opartych na roślinach

– Pomimo populistycznych wypowiedzi oraz skrajnie krytycznych prognoz, wegetarianizm, weganizm i flexitarianizm nie tylko nie dały się zepchnąć na margines zachowań konsumenckich, gdzie tak długo były wyśmiewane za to, że są „dziwne” lub „niedobre w smaku”, ale wchodzą właśnie na naszych oczach do mainstramu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w firmie trnd Polska.

trnd Polska: Rośnie rynek alternatywnych produktów mleczarskich opartych na roślinach
Rafał Krauze, Country Manager w firmie trnd Polska; fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 10-07-2019, 14:04

–  Producenci z uwagi na zmianę nawyków, a nawet obyczajowości żywienia, połączoną z wzrostem świadomości konsumentów, są i będą wręcz zmuszeni do tworzenia konceptów typu health & wellness  –  uważa Rafał Krauze, Country Manager w firmie trnd Polska.

Dotyczy to także branży mleczarskiej i rynku zamienników mleka. Jak przytacza ekspert, na polskie półki sklepowe pod koniec lipca 2018 roku trafił AdeZ Coca Coli, oferujący klasyczne napoje na bazie roślin oraz napoje roślinne z  sokami owocowymi. Idąc krok dalej, koncern Danone zdecydował się już w 2016 na wyłożenie aż 12,5 mld dolarów na przejęcie amerykańskiej firmy WhiteWave Foods, do której należą m.in. marki Alpro i Silk.

–  To największa akwizycja francuskiego giganta spożywczego od niemal dekady. Dzięki planowanej transakcji, wartość biznesu koncernu Danone w Stanach Zjednoczonych uległa podwojeniu. Równocześnie sprawił, że francuska firma stała się największym producentem żywności organicznej na świecie. To chyba o czymś świadczy – podkreśla ekspert.

Dodaje, że biorąc pod uwagę globalny kryzys otyłości, zmieniająca się dieta (spożywanie mniejszej ilości nabiału i większej – warzyw i owoców) ma potencjał, aby uczynić nas i naszą planetę choć odrobinę zdrowszą.

– Należę raczej do rewolucjonistów, więc sceptyków wypowiadających się w mediach, że „to nisza” należy moim zdaniem traktować z pobłażaniem. Pomimo populistycznych wypowiedzi oraz skrajnie krytycznych prognoz, wegetarianizm, weganizm i flexitarianizm nie tylko nie dały się zepchnąć na margines zachowań konsumenckich, gdzie tak długo były wyśmiewane za to, że są „dziwne” lub „niedobre w smaku”, ale wchodzą właśnie na naszych oczach do mainstramu –  podkreśla Country Manager trnd Polska.

Jak przytacza, alternatywne produkty mleczarskie oparte na roślinach będą stanowiły 40% łącznej liczby alternatywnych napojów mlecznych i mlecznych w ciągu trzech lat, w porównaniu z zaledwie 25% w 2016 r. Według firmy badawczej Packaged Facts w 2018 r. nowe rodzaje mleka bez mleka znajdą szersze grono odbiorców.

więcej informacji:

Rafał Krauze RSS ALERT    /    trnd Polska RSS ALERT    /    mleczarstwo RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • jarza 2019-07-11 10:54:20
    Pan marketingowiec pewnie liczy na jakiś wege-kontrakt, ale jego pitolenie nie zmieni faktu, że na razie te produkty są po prostu niesmaczne, nie mówiąc o czystym składzie, bo to, co firmy tam pakują zamiast mleka/mięsa raczej świadomemu konsumentowi zjeży włos na głowie.
  • Rgy 2019-07-20 22:30:52
    Dla mnie mleko zawsze będzie od zwierząt, jeśli ktoś chce kupować mleko z dopiskiem z cs go jest wytworzone, to jego sprawa, ale nie wciskajcie ludziom takiego kitu, że wszystkiemu winne są produkty pochodzenia zwierzęcego, jak przytoczona w artykule otyłość.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.69.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.