Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Trzy kolejne zakłady mleczarskie dostały zgodę na eksport mleka do Chin

Chiński Urząd Certyfikacji i Akredytacji (CNCA) rozszerzył listę polskich zakładów mleczarskich dopuszczonych do eksportu na rynek chiński o trzy kolejne zakłady - poinformował w piątek resort rolnictwa.

Trzy kolejne zakłady mleczarskie dostały zgodę na eksport mleka do Chin
fot. shutterstock

Obecnie Polska ma zatwierdzone do eksportu do Chin 74 zakłady mleczarskie oraz 1 zakład z mlekiem w proszku dla niemowląt. Łączenie 75 zakładów.

"To, że Polska ma dopuszczone do eksportu na chiński rynek aż 75 zakładów, to ewenement. Jest wiele unijnych krajów, które nie mają ani jednej takiej mleczarni" - skomentowała dyrektor Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska. Dodała, że bardzo trudno jest uzyskać chiński certyfikat, a więc skoro polskie firmy podejmują takie starania to znaczy, że widzą możliwość prowadzenia biznesu.

Produkcja wyrobów mleczarskich jest wyższa niż zapotrzebowanie krajowe, dlatego konieczny jest eksport. Jedynym z rynków, który jest perspektywiczny dla polskiego mleka, są Chiny. Na razie Polska stawia na tym rynku pierwsze kroki.

W ubiegłym roku wartość eksportu produktów mleczarskich do Chin wyniosła 41,9 mln euro wobec 46,4 mln euro w 2014 r. Wywóz produktów mleczarskich do Chin stanowi nieco ponad 2 proc. całego eksportu tych produktów. W ubiegłym roku najwięcej sprzedano serwatki (udział w strukturze eksportu wyniósł 20 proc.).

Dyrektor zapytana przez PAP o przyczyny spadku eksportu, wyjaśniła, że wynika to z ogólnego spadku popytu na ten rodzaj produktów. Dodała, że na rynku chińskim jest bardzo duża konkurencja, zwłaszcza bardzo aktywne są firmy nowozelandzkie. A te mogą zaoferować tańsze produkty ze względu na to, że są położone bliżej Chin niż Polska.

Wskazała jednak, że Polska nie "odpuszcza" tego rynku. Izba dostaje z Chin wiele zapytań w sprawie dostaw różnych produktów mleczarskich, a więc zainteresowanie jest. Np. chodzi o mleko UHT, mleko smakowe czy mleko w proszku.

Jak zaznaczyła Maliszewska, chiński rynek staje się coraz lepiej zaopatrzony dlatego "trzeba walczyć o to, by wstrzelić się w ich oczekiwania i gusta, ważne by z taką ofertą dotrzeć". Np. w chińskich sklepach jest bardzo duża oferta mleka w proszku: dla seniorów, dla uczniów, dla małych dzieci, dla studentów itp. Takie rodzaje mleka można także robić i w Polsce i sprzedawać je w Chinach.

Polskie mleko można już spotkać w chińskich sklepach, ale są to pojedyncze produkty, podczas, gdy inne kraje proponują całą gamę wyrobów.

Jak mówiła obecnie na rynku chińskim prowadzona jest kampania informacyjno-promocyjna "Trade Milk". PIM organizuje ponadto szkolenia dla polskich przedsiębiorców nt. chińskiego rynku, organizowane są spotkania biznesowe. Zaznaczyła, że Chińczycy chętnie biorą udział w spotkaniach, zwłaszcza, gdy przedsiębiorcom towarzyszy ktoś z administracji rządowej np. minister czy wiceminister. Jest to uwiarygodnienie biznesmenów przez stronę rządową - tłumaczyła Maliszewska. Dodała, że by zrobić biznes w Chinach potrzebne są dobre relacje między partnerami handlowymi. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

eksport mleka do Chin RSS ALERT    /    rynek mleka 2016 RSS ALERT    /    Polska Izba Mleka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Mleczarz 2016-06-27 13:02:23
    Trade Milk to nietrafiona promocja produkty no mamę a Chińczycy teraz przy zakupach w Polsce życzą sobie konkretny brand

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.