Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Twarogi konkurują przede wszystkim ceną

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-11-2010, 12:17
Twarogi konkurują przede wszystkim ceną

Twaróg konkuruje na rynku przede wszystkim ceną i znajduje odbiorców w grupach konsumentów o najniższych dochodach - wynika z "Analizy zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych". Twaróg to także produkt tradycyjny, w mało atrakcyjnym opakowaniu - czytamy w raporcie.

W IV kwartale 2009 roku po sery twarogowe sięgało z różną częstotliwością 64% osób. Twarogi należą do najbardziej tradycyjnych kategorii polskiego rynku mleczarskiego. Ponad 42% badanych kupowało sery twarogowe raz w tygodniu. Zakupy dokonywane z większą częstotliwością dwa - trzy razy w tygodniu cechowało 11,7% badanych. Znacznie większy odsetek konsumentów wybierał sery twarogowe z mniejszą częstotliwością: 2 - 3 razy w miesiącu (24,6%).

Ze względu na miejsce zamieszkania 64,8% konsumentów serów białych mieszka w mieście, zaś tylko 35,3% na wsiach. Wśród konsumentów twarogów dominują kobiety stanowiące prawie 70% osób spożywających te sery. Mężczyźni w 2009 roku reprezentowali 30% konsumentów.

Wśród konsumentów twarogów wyróżnić można dwie zasadnicze grupy. Pierwsza grupa to osoby o niskich dochodach, często w wieku średnim lub starszym. Dla nich sery twarogowe w tradycyjnych klinkach stanowią cenne i niedrogie źródło białka zwierzęcego. Wśród tych osób obserwuje się ponadto niechęć zmiany nawyków żywieniowych i przyzwyczajenie do znanych i sprawdzonych produktów. Drugą grupą są osoby młodsze poszukujące produktów tradycyjnych, ale w nowszej i bardziej atrakcyjnej formie. Osoby te sięgają po twarogi w wygodnych opakowaniach, z możliwością wielokrotnego zamykania, jak również twarogów mielonych lub smakowych.

W strukturze rynku twarogów według miejsc zakupu na uwagę zasługuje wysoki udział kanałów tradycyjnych, łącznie sklepy spożywcze odpowiadały w IV kwartale 2009 roku za 49,4% zakupów. Taka struktura zakupów detalicznych związana jest z charakterem rynku, jego rozdrobnieniem i profilem konsumenta, preferującego zakupy w placówkach zlokalizowanych w pobliżu miejsca zamieszkania.

Rozwój rynku serów twarogowych związany jest z wprowadzaniem produktów innowacyjnych w wygodnych opakowaniach. Jako innowacje wymienić należy:
- twarogi mielone w wersji naturalnej i smakowej oferowane w opakowaniach 0,5, 1 kg lub większych do bezpośredniego spożycia, sporządzania ciast, naleśników i innych potraw,
- twarogi w opakowaniach umożliwiających wielokrotne otwieranie i zamykanie, zwiększające wygodę w stosowaniu i przechowywaniu,
- twarogi wędzone, smakowe (waniliowe, czekoladowe, z warzywami) lub z dodatkiem owoców umożliwiające dotarcie do konsumentów o specyficznych preferencjach smakowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH