Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Twarogi konkurują przede wszystkim ceną

  • Autor: RW, portalspożywczy.pl
  • Data: 08-11-2010, 12:17
Twarogi konkurują przede wszystkim ceną

Twaróg konkuruje na rynku przede wszystkim ceną i znajduje odbiorców w grupach konsumentów o najniższych dochodach - wynika z "Analizy zwyczajów i postępowania konsumentów na rynku mleka i przetworów mlecznych". Twaróg to także produkt tradycyjny, w mało atrakcyjnym opakowaniu - czytamy w raporcie.

W IV kwartale 2009 roku po sery twarogowe sięgało z różną częstotliwością 64% osób. Twarogi należą do najbardziej tradycyjnych kategorii polskiego rynku mleczarskiego. Ponad 42% badanych kupowało sery twarogowe raz w tygodniu. Zakupy dokonywane z większą częstotliwością dwa - trzy razy w tygodniu cechowało 11,7% badanych. Znacznie większy odsetek konsumentów wybierał sery twarogowe z mniejszą częstotliwością: 2 - 3 razy w miesiącu (24,6%).

Ze względu na miejsce zamieszkania 64,8% konsumentów serów białych mieszka w mieście, zaś tylko 35,3% na wsiach. Wśród konsumentów twarogów dominują kobiety stanowiące prawie 70% osób spożywających te sery. Mężczyźni w 2009 roku reprezentowali 30% konsumentów.

Wśród konsumentów twarogów wyróżnić można dwie zasadnicze grupy. Pierwsza grupa to osoby o niskich dochodach, często w wieku średnim lub starszym. Dla nich sery twarogowe w tradycyjnych klinkach stanowią cenne i niedrogie źródło białka zwierzęcego. Wśród tych osób obserwuje się ponadto niechęć zmiany nawyków żywieniowych i przyzwyczajenie do znanych i sprawdzonych produktów. Drugą grupą są osoby młodsze poszukujące produktów tradycyjnych, ale w nowszej i bardziej atrakcyjnej formie. Osoby te sięgają po twarogi w wygodnych opakowaniach, z możliwością wielokrotnego zamykania, jak również twarogów mielonych lub smakowych.

W strukturze rynku twarogów według miejsc zakupu na uwagę zasługuje wysoki udział kanałów tradycyjnych, łącznie sklepy spożywcze odpowiadały w IV kwartale 2009 roku za 49,4% zakupów. Taka struktura zakupów detalicznych związana jest z charakterem rynku, jego rozdrobnieniem i profilem konsumenta, preferującego zakupy w placówkach zlokalizowanych w pobliżu miejsca zamieszkania.

Rozwój rynku serów twarogowych związany jest z wprowadzaniem produktów innowacyjnych w wygodnych opakowaniach. Jako innowacje wymienić należy:
- twarogi mielone w wersji naturalnej i smakowej oferowane w opakowaniach 0,5, 1 kg lub większych do bezpośredniego spożycia, sporządzania ciast, naleśników i innych potraw,
- twarogi w opakowaniach umożliwiających wielokrotne otwieranie i zamykanie, zwiększające wygodę w stosowaniu i przechowywaniu,
- twarogi wędzone, smakowe (waniliowe, czekoladowe, z warzywami) lub z dodatkiem owoców umożliwiające dotarcie do konsumentów o specyficznych preferencjach smakowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH