Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tylko 5 proc. jogurtów to produkty funkcjonalne

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-05-2009, 12:35
Tylko 5 proc. jogurtów to produkty funkcjonalne

- W 2008 roku sprzedano ogółem 285,4 tys. ton jogurtów za sumę 1809,8 mln zł, a w tym tylko 16 tys. ton jogurtów funkcjonalnych, za łączną kwotę 237,5 mln zł - mówiła podczas konferencji zorganizowanej przez Polską Izbę Mleka Joanna Nowak, prezes firmy doradczej Infodome.

- Mimo, że na razie jogurty funkcjonalne mają minimalny udział w rynku, to pitny jogurt funkcjonalny probiotyczny i jogurt łyżeczkowy zanotowały najszybszy wzrost sprzedaży w 2008, odpowiednio 20 proc. i 13 proc. Funkcjonalny jogurt pitny wciąż traktowany był jako nowość na rynku, gdyż pojawił się w Polsce zaledwie kilka lat wcześniej. Jeżeli chodzi o dynamiczny wzrost spożycia jogurtu probiotycznego łyżeczkowego, to głównym motorem były tutaj nowe produkty, takie jak Primo Active firmy Zott - mówiła Joanna Nowak omawiając wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Infodome na zlecenie Polskiej Izby Mleka.

Jej zdaniem, sektor jogurtu funkcjonalnego pitnego rozwijał się szybciej niż probiotyczny łyżeczkowy, głównie z powodu preferencji konsumentów, którzy wybierają produkty wygodne. Natomiast większa jest oferta jogurtów probiotycznych łyżeczkowych - co jest wynikiem ich dłuższej obecności na rynku.

Liderem na rynku jogurtów funkcjonalnych jest Danone. Innym firmom pozostaje naśladować jego strategię. Danone koncentruje się na oferowaniu produktów dopasowanych do potrzeb poszczególnych grup odbiorców - zarówno dzieci jak i dorosłych. Ponadto produkty są zróżnicowane cenowo. Inwestuje też w reklamę, która jest niezbędna przy tak silnej konkurencji.

Najbardziej interesującymi nowościami na rynku jogurtów funkcjonalnych w 2008 roku był łyżeczkowy jogurt probiotyczny Primo Activ firmy Zott oraz Actimel Danona przeznaczony dla dzieci (Drużyna Actimela). Nowe wydanie Actimela jest sprzedawane ze słomką. Zadbano również o stronę internetową.

Joanna Nowak prezentowała wyniki badań podczas konferencji zorganizowanej przez Polską Izbę Mleka, która odbyła się 26 maja w Warszawie. Na konferencji podsumowano także realizację projektu "Rozwój instytucjonalnych zdolności oraz potencjału Polskiej Izby Mleka" realizowanego ze środków Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH