Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ustawa o promocji - czyli jednak warto rozmawiać.

  • Autor: Andrzej Gantner
  • Data: 11-04-2008, 14:45

Zorganizowaną przez miesięcznik „Rynek Spożywczy\" i portalspzywczy.pl, debatę dotyczącą strategii promocji polskiej żywności można śmiało nazwać przełomową dla sposobu pojmowania tego tematu przez wszystkich zainteresowanych.


Przede wszystkim udało się po prawie dwóch latach lekceważenia przez resort głosu przemysłu żywnościowego, uzmysłowić decydentom, że wprowadzanie na siłę rozwiązań, które tak naprawdę nie przyniosą nikomu korzyści, jest działaniem bezsensownym i przynoszącym wymierne straty. Pisząc o braku korzyści mam na myśli fakt, że oprócz wielu wad jakie posiada obecny projekt, ma on jedną zasadniczą - zgodnie z opiniami specjalistów przetworzenie funduszy prywatnych w publiczne w zaproponowany w ustawie sposób, powoduje, że nie da się ich użyć do wspierania jakichkolwiek działań promocyjnych, gdyż natychmiast Polska narazi się na zarzut udzielania pomocy rolnictwu lub przetwórcom, ze środków publicznych, co jest niezgodne z ustaleniami art. 87 Traktatu Europejskiego i czyni powyższy projekt zupełnie bezużytecznym. Mam nadzieję, że tym razem, występując wspólnie jako cały sektor, będziemy w stanie wprowadzić do projektu ustawy takie zmiany, które wyeliminują wszystkie błędy i uczynią go faktycznie użytecznym narzędziem wspierania rozwoju polskiej gospodarki żywnościowej
Konferencja miała jeszcze jeden ważny wymiar. Udało się wreszcie wyraźnie powiedzieć, że przemysł żywnościowy jest realną i ważną częścią polskiej gospodarki. Jako największy odbiorca surowców rolnych (czyli najważniejszy klient dla rolnictwa) powinien tenże przemysł być po prostu słuchany, a nie zamiatany pod dywan lub co gorsza traktowany jak zło konieczne. Na całym świecie motorem rozwoju eksportu żywności są duże przedsiębiorstwa. Nie inaczej jest również w Polsce, gdzie 80% eksportu produktów przetworzonych generują duże i średnie firmy. To właśnie duże firmy mają wystarczający potencjał aby konkurować na rynkach zarówno wewnętrznych jak i krajów trzecich. Wiedzą o tym zarówno we Francji, Niemczech, Danii i w każdym innym kraju, gdzie rozwój gospodarczy jest sprawą najważniejszą. Najwyższy czas, aby zasada ta zaczęła obowiązywać również w Polsce. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH