Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

V FRSiH: Nie ma i nie było kryzysu w mleczarstwie

Uważam, że trudności jakie wystąpiły w branży mleczarskiej w tym roku, nie można nazwać kryzysem. Mielibyśmy prawdziwy kryzys, gdyby załamał się eksport i musielibyśmy sprzedać na krajowym rynku, to co sprzedajemy za granicą. Wówczas byłby prawdziwy dramat - powiedział Edward Bajko, prezes Spomleku podczas podczas V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

V FRSiH: Nie ma i nie było kryzysu w mleczarstwie

Jego zdaniem kryzys miałby miejsce gdyby załamała się produkcja mleka z powodu nieopłacalności. Tymczasem nic takiego się nie stało. - Spadły wprawdzie ceny mleka przerzutowego, ale spadek nie był duży, ani długotrwały. Polskie mleczarstwo przeżyłoby prawdziwy kryzys, gdybyśmy musieli sprzedać nadwyżki eksportowe na naszym rynku - uważa prezes Bajko.

Podobnego zdania jest Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. Zwrócił uwagę, że kryzys nie był głęboki i sytuacja już się poprawia. - Eksperci wskazywali różnorakie przyczyny kryzysu jak np. susza czy nadprodukcja mleka. Moim zdaniem, kryzys był zbyt krótki, aby mogły go spowodować te przyczyny. Gospodarka jest zbyt rozchwiana i takich kryzysów możemy spodziewać się częściej. Jedyną rzeczą, jaką możemy być pewni, jest brak przewidywalności gospodarki w najbliższych latach - mówił prezes Hydzik.

Tadeusz Bruj, prezes Grupy Polmlek, zauważył, że kryzys przyszedł nie wiadomo skąd i równie niespodziewanie się skończył. Mimo kryzysu branża mleczarska jest jedną z najszybciej sie rozwijających w całym sektorze spożywczym. - Dużą rolę odgrywa spekulacja. Przyczyny jak susza są mało prawdopodobne. Rynek obecnie jest tak zglobalizowany, że nie sposób uciec przed takimi czynnikami jak globalna spekulacja żywnością - uważa prezes Bruj.

Natomiast Dariusz Zieliński, prezes Cego Sp. z o.o. twierdzi, że samo słowo kryzys jest nadużywane. W jego opinii wahania cen walut uniemożliwiają przewidywanie poziomu marż w eksporcie. - Nie da się ustalić strategii biznesowej na długie miesiące. Trzeba być bardziej elastycznym - podkreśla prezes Ceko.

Kryzys w branży mleczarskiej połączył z kryzysem gospodarczym w ogóle Kazimierz Łoś, prezes Lacpolu. Uważa on, że kryzys może przynieść pozytywne skutki jak np. wyzwolić większą inicjatywę branży. Kryzys dotyczył spraw związanych z finansami, a nie produkcją. - Popyt na produkty mleczarskie jest na stałym poziomie i sytuacja na rynku jest stosunkowo stabilna. Na poziom popytu znaczący wpływ mają dochody ludności. Jeśli one spadają, spada również popyt - mówił prezes Łoś.

więcej informacji:

Edward Bajko RSS ALERT    /    Marcin Hydzik RSS ALERT    /    Kazimierz Łoś RSS ALERT    /    Tadeusz Bruj RSS ALERT    /    V Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    kryzys mleczarstwa RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Rolnik 2012-10-18 12:50:40
    Właśnie to dlaczego tak mocno obniżono mleko w skupie? Czyżby jakaś zmowa cenowa? W sklepach nie było takich obniżek! Jest to bardzo nieładnie wobec producenta mleka.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.243.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.