Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

V FRSiH: Nie ma i nie było kryzysu w mleczarstwie

  • Autor: RW., portalspożywczy.pl
  • Data: 15-10-2012, 17:59
V FRSiH: Nie ma i nie było kryzysu w mleczarstwie

Uważam, że trudności jakie wystąpiły w branży mleczarskiej w tym roku, nie można nazwać kryzysem. Mielibyśmy prawdziwy kryzys, gdyby załamał się eksport i musielibyśmy sprzedać na krajowym rynku, to co sprzedajemy za granicą. Wówczas byłby prawdziwy dramat - powiedział Edward Bajko, prezes Spomleku podczas podczas V Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Jego zdaniem kryzys miałby miejsce gdyby załamała się produkcja mleka z powodu nieopłacalności. Tymczasem nic takiego się nie stało. - Spadły wprawdzie ceny mleka przerzutowego, ale spadek nie był duży, ani długotrwały. Polskie mleczarstwo przeżyłoby prawdziwy kryzys, gdybyśmy musieli sprzedać nadwyżki eksportowe na naszym rynku - uważa prezes Bajko.

Podobnego zdania jest Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka. Zwrócił uwagę, że kryzys nie był głęboki i sytuacja już się poprawia. - Eksperci wskazywali różnorakie przyczyny kryzysu jak np. susza czy nadprodukcja mleka. Moim zdaniem, kryzys był zbyt krótki, aby mogły go spowodować te przyczyny. Gospodarka jest zbyt rozchwiana i takich kryzysów możemy spodziewać się częściej. Jedyną rzeczą, jaką możemy być pewni, jest brak przewidywalności gospodarki w najbliższych latach - mówił prezes Hydzik.

Tadeusz Bruj, prezes Grupy Polmlek, zauważył, że kryzys przyszedł nie wiadomo skąd i równie niespodziewanie się skończył. Mimo kryzysu branża mleczarska jest jedną z najszybciej sie rozwijających w całym sektorze spożywczym. - Dużą rolę odgrywa spekulacja. Przyczyny jak susza są mało prawdopodobne. Rynek obecnie jest tak zglobalizowany, że nie sposób uciec przed takimi czynnikami jak globalna spekulacja żywnością - uważa prezes Bruj.

Natomiast Dariusz Zieliński, prezes Cego Sp. z o.o. twierdzi, że samo słowo kryzys jest nadużywane. W jego opinii wahania cen walut uniemożliwiają przewidywanie poziomu marż w eksporcie. - Nie da się ustalić strategii biznesowej na długie miesiące. Trzeba być bardziej elastycznym - podkreśla prezes Ceko.

Kryzys w branży mleczarskiej połączył z kryzysem gospodarczym w ogóle Kazimierz Łoś, prezes Lacpolu. Uważa on, że kryzys może przynieść pozytywne skutki jak np. wyzwolić większą inicjatywę branży. Kryzys dotyczył spraw związanych z finansami, a nie produkcją. - Popyt na produkty mleczarskie jest na stałym poziomie i sytuacja na rynku jest stosunkowo stabilna. Na poziom popytu znaczący wpływ mają dochody ludności. Jeśli one spadają, spada również popyt - mówił prezes Łoś.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Rolnik 18-10-2012, 12:50:
Właśnie to dlaczego tak mocno obniżono mleko w skupie?
Czyżby jakaś zmowa cenowa? W sklepach nie było takich obniżek! Jest to bardzo nieładnie wobec producenta mleka.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH