REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W branży mleczarskiej brakuje wzajemnego zaufania

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-08-2015, 14:39
W branży mleczarskiej brakuje wzajemnego zaufania
Dariusz Wójcicki, dyrektor handlu i marketingu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek (fot. Spomlek)

- Pomimo dominującej w polskim mleczarstwie idei spółdzielczego współdziałania producentów i przetwórców mleka, dziś dominuje strategia indywidualnego przetrwania kryzysu. Polityczne, czy też taktyczne próby łączenia sił mleczarzy, przegrywają z wzajemnym brakiem zaufania - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Wójcicki, dyrektor handlu i marketingu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

REKLAMA


Zdaniem przedstawiciela firmy, brakuje dziś realnych inicjatyw budowy wspólnej silnej marki serowej, którą można by promować na rynkach zewnętrznych. Polscy producenci jak dotąd nie byli skłonni do wchodzenia w sojusze między sobą, aby produkować pod wspólną, jednolitą marką duży wolumen, zdolny do zaspokojenia potrzeb dużego odbiorcy z innego kraju.

Wójcicki zastanawia się, jak mogłaby wyglądać wspólna, polska marka sera.

- Czy miałaby to być jednolita marka "Polski Ser", na którą składałyby się sery od różnych producentów, o różnych walorach smakowych i zróżnicowanej jakości? Moim zdaniem w dłuższej perspektywie bardziej opłacalne byłoby promowanie na nowych rynkach naszych najlepszych produktów markowych, dla których hasło "polski ser" byłoby łącznikiem, wykorzystywanym np. w ramach programów promocji polskiej żywności - sugeruje dyrektor handlu i marketingu SM Spomlek.

Jak zdradza Wójcicki, doświadczenia Spomleku z eksportem do Rosji i na Ukrainę pokazują, że wyróżniająca się marka sera oznacza wyższą marżę. Zdaniem przedstawiciela firmy, Radamer Spomleku stał się na Wschodzie synonimem wysokiej jakości sera z oczkami.

Przebijanie się z markami serowymi w świecie zachodnim jest natomiast trudniejsze. - Importerzy z tych krajów raczej nie szukają u nas produktu markowego, a tamtejsi konsumenci nie mają żadnych skojarzeń z określeniem "ser z Polski" - podkreśla Wójcicki. Budowa pozycji marki w krajach Europy Zachodniej wymaga więc pracy od samych podstaw, nawet w przypadku najlepszych polskich brandów serowych.

Czytaj także:
Trudna sytuacja rynkowa nie sprzyja budowie silnych marek serowych

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Nico 06-08-2015, 14:36:
Zaufanie, a w zasadzie jego brak jest wielopokoleniowym problemem Polaków. Mamy to wyryte w DNA. Bez tej istotnej kwestii nie potrafimy ze sobą skutecznie współpracować, co za tym idzie tworzyć ponad podziałami coś wielkiego. Niestety tracimy na tym wszyscy. Branża mleczarska jest tego doskonałym przykładem (podobnych przykładów jest dużo więcej). Mimo, że większość zakładów ma formę spółdzielczą nie potrafimy stworzyć 1-2 silnych koncernów (o obrotach rzędu kilku Mld Euro), mogących skutecznie konkurować na rynkach światowych. Rozdrobnienie sprzyja temu, że jesteśmy zewsząd ogrywani. Prezesi mleczarń o tym doskonale wiedzą. Niestety nic w tej kwestii nie robią.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH