Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

W co inwestują największe mleczarnie w Europie?

Rada Eksportu Produktów Mleczarskich w Stanach Zjednoczonych (USDEC) przygotowała zestawienie najważniejszych działań rozwojowych największych mleczarni na świecie. Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas, wybrał najważniejsze działania, które dotyczyły firm europejskich.

W co inwestują największe mleczarnie w Europie?
fot. business.dk

W 2018 r. Arla Foods planowała na działalność inwestycyjną przeznaczyć 527 mln euro. Połowa środków miała być przeznaczona na projekty poza Europą (min. na Bliskim Wschodzie, w Afryce Płn., Chinach i Azji Pd-Wsch.). W Wielkiej Brytanii Arla  przejęła Yeo Valley Dairies rozbudowując w ten sposób swoje portfolio produktów organicznych na tym rynku. Firma podpisała też 21-letnią, strategiczną umowę ze Starbucks-em przyznającą Arli licencję na dalszą produkcję, dystrybuuję i sprzedaż napojów kawowych na bazie mleka, gotowych do spożycia (RTD). Arla Food połączyła siły ze start-upem Mimica Touch aby stworzyć „wyboiste etykiety”, które sygnalizują, że produkty osiągnęły koniec okresu przydatności do spożycia.

FrieslandCampina w 2018 r. planowała zainwestować 100 mln euro w celu zwiększenia sprzedaży w Chinach. Środki te przeznaczone są na rozszerzenie dystrybucji preparatów dla niemowląt i dzieci do mniejszych miast, zwiększenie sprzedaży płynnych produktów dla sektora gastronomicznego oraz wprowadzenie nowych artykułów np. serów. Mleczarnia ta i Veris Investments zakupiły mniejszościowy pakiet udziałów w etiopskiej mleczarni Holland Dairy.

Glanbia Ingredients koordynuje projekt KE AgriChemWhey w Irlandii. Plan zakłada budowę zintegrowanej biorafinerii o wartości 37 mln euro, która przetworzy rocznie 25 tys. t permeatu serwatki i odlaktozowanego permeatu serwatki na kwas L-mlekowy, kwas polilaktyczny, minerały do żywienia ludzi i nawozy pochodzenia biologicznego.

Brytyjski Dairy Crest miał przeznaczyć 85 mln funtów na rozbudowę zdolności produkcyjnych serów i serwatki w zakładzie w Kornwalii. Pozwoli to, w ciągu 5 lat zwiększyć moce produkcyjne sera z 54 tys. t do 77 tys. t rocznie, przy proporcjonalnym wzroście ilości serwatki.

Nestlé wprowadziło w Chinach pod nazwą Illuma Atwo produkt w formule A2 beta-kazeina - białko dla niemowląt. Oznacza to zwiększenie konkurencji w rozwijającym się sektorze mleczarskim A2 pomiędzy Nestlé, a takimi firmami jak nowozelandzka spółka a2 Milk Co. i australijska firma Freedom Foods, które już posiadają produkty na rynku.

Po dziewięciomiesięcznym procesie negocjacji Milk Alliance (grupa dziewięciu ukraińskich producentów mleka) rozpoczęła wysyłkę sera do Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mleczarnie RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Dairy Crest RSS ALERT    /    Glanbia RSS ALERT    /    Friesland Campina RSS ALERT    /    Arla Foods RSS ALERT    /    branża mleczarska RSS ALERT    /    Paweł Wyrzykowski RSS ALERT    /    BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.78.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.