Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

W „czystej etykiecie” trzeba zachować rozsądek

Rolą tzw. clean label czyli czystej etykiety jest podkreślenie naturalności produktu i jak najmniejszej ilości składników. Jak we wszystkim i tu trzeba zachować zdrowy rozsądek – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM Mlekpol.

W „czystej etykiecie” trzeba zachować rozsądek
Ewa Gromadzka /fot. Mlekpol

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 17-05-2016, 11:18

Wskazuje, że badania pokazują, że 1/3 polskich konsumentów odpowiedzialnych za zakupy spożywcze w gospodarstwach domowych, regularnie sprawdza listę składników znajdujących się na opakowaniach produktów spożywczych. - To dobry trend. Nie możemy jednak kierować się wyłącznie krótką listą składników. Trzeba pamiętać, że czysta etykieta to nie tylko mała ilość komponentów ale również właściwe oznakowanie wartości odżywczych. Ważne jest także aby w nazwie produktu, jego opisie nie znalazły się terminy niejednoznaczne, niejasne i wprowadzające w błąd konsumenta – mówi Ewa Gromadzka.

Podkreśla, że mleko i wyroby mleczarskie ze swojej natury są pełnowartościowymi, mało składnikowymi produktami. Niektóre wyroby są jednak wzbogacane o dodatki. - Nie należy wylewać dziecka z kąpielą i uznawać za naturalne tylko te produkty, które mają jak najmniejszą ilość składników na etykiecie – uważa kierownik marketingu SM Mlekpol.

Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol posiada 11 zakładów. Jest największą spółdzielnią mleczarską w Polsce. Co roku skupuje i przerabia ponad 1,5 mld litrów mleka, co stanowi ponad 14 proc. skupu surowca w kraju. Mleko odbiera od 14 tys. rolników, zatrudnia 2,3 tys. pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ewa Gromadzka RSS ALERT    /    Mlekpol RSS ALERT    /    dodatki dla branży mleczarskiej RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT    /    czysta etykieta RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Mika 2016-05-18 11:20:18
    Ale właśnie to znaczy słowo \"naturalne\" - bez dodanych składników!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.234.60
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.