Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W mleczarstwie nie ma miejsca dla średnich

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-10-2011, 19:05
W mleczarstwie nie ma miejsca dla średnich

Podczas panelu poświęconemu branży mleczarskiej w trakcie IV Forum Rynku Spożywczego eksperci reprezentujący środowisko mleczarskie dyskutowali m.in. o strategiach marketingowych, markach własnych sieci i markach wspólnych oraz o konsolidacji mleczarstwa.

Znaczenie polskiego rynku dla naszego mleczarstwa podkreślał Grzegorz Gańko, prezes OSM Sierpc. - Uważam, że na polskiego mleczarstwa najważniejsze znaczenie ma rynek krajowy. Natomiast wkrótce zabraknie miejsca dla średnich zakładów produkujących średnie produkty. O przetrwaniu w branży będzie decydowała dostępność surowca i możliwość rozwoju tej bazy surowcowej. Bez tego każdy, nawet najlepszy zakład będzie skazany na porażkę - mówił Grzegorz Gańko.

Podczas dyskusji rację przyznał mu Edward Bajko, prezes Spomleku. - Przyszłość mają te zakłady, które albo będą miały efekt skali, albo będą umiały znaleźć swoją niszę czy to w postaci unikalnych produktów czy też lokalnego rynku - mówił prezes Bajko.

- Uważam, że polskie mleczarnie zbyt dużo uwagi poświęcają sprawom produkcji i modernizacji linii, a zbyt mało inwestycji w działy takie jak IT, które wspomagają zarządzanie i marketing. Zbyt mało uwagi poświęca się sprawom rynku, a zbyt dużo produkcji - podkreślał Edward Bajko.

Tę samą kwestię poruszył Władysław Łukasik, prezes Agencji Rynku Rolnego. - Nasze mleczarstwo jest nastawione zbyt mało prorynkowo, a zbyt wiele uwagi poświęca się sprawom techniki i produkcji. Często inwestycje nie przekładają się na wielkość produkcji i wzrost wydajności. Działania marketingowe naszego mleczarstwa cechuje chaos, a kadrę zarządzającą brak skłonności do współpracy - mówił szef ARR-u.

Rację przyznał mu Andrzej Szczepański, dyrektor ZUH Robico. - Jesteśmy świetni w konkurowaniu ze sobą, natomiast gdy trzeba zawalczyć o wspólną sprawę to wygląda to dużo gorzej - twierdzi dyrektor Robico.

Wiele uwagi poświęcono także relacjom z sieciami handlowymi. - Sieci starają się zawłaszczyć coraz to nowe dziedziny. Kiedyś sieci zajmowały się tylko handlem. Obecnie zawłaszczają marki, które są wartością dla firm produkcyjnych. Może marki wspólne byłyby odpowiedzią na rosnącą siłę marek sieci handlowych - pytał Andrzej Szczepański.

Andrzej Grabowski, przewodniczący rady nadzorczej Grupy Polmlek, podkreślał rolę zarządzania. - Nawet mała firma sobie poradzi na rynku jeśli jest odpowiednio zarządzana. - Przykładem może być tu spółdzielnia Lazur, która jest nie wielka, ale doskonale sobie radzi na rynku - mówił Andrzej Grabowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH