REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W opakowaniach najważniejsza jest funkcjonalność i wygoda

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-09-2013, 14:39
W opakowaniach najważniejsza jest funkcjonalność i wygoda
Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec

Mówiąc o kierunkach rozwoju należy usystematyzować funkcje opakowań żeby lepiej zrozumieć kierunki na przyszłość. Pierwsza to funkcjonalność i wygoda użytkowania - to aspekty które są ważne dla konsumenta i są to takie cechy jak wygoda opróżniania opakowania - zamknięcia wielokrotne, uchwyt i kształt opakowania, dodatkowe informacje tj. wskaźnik właściwej temperatury przechowywania itp. - powiedział serwisowi portalspoźywczy.pl Artur Kołodziejczak, dyrektor generalny firmy LineTec.

REKLAMA

Drugi ważny element to ochrona zawartości, która jest powiązana z funkcjonalnością - lepsza barierowość opakowania to wygoda dystrybucj,i ale i konsumenta, który otrzymuje świeży i zdrowszy produkt, bo bez konserwantów, z dłuższym terminem przydatności. - Trzeci to Ekologia, która jest regulowana legislacją ale i lobbingiem koncernów opakowaniowych te kwestie są składową kosztu zapakowania. I ten ostatni a bardzo ważny to koszt i efektywność opakowań w procesie przemysłowej produkcji - waga, straty, efektywność - mówi Artur Kołodziejczak.

Jego zdaniem powyższe trendy wynikają głównie z preferencji konsumentów, a te z kolei wymuszają inne z nimi związane jak np. aseptyczne warunki pakowania czy miksowanie wielu smaków produktów w jednym opakowaniu. - Pierwszy to wygoda w codziennym użytkowaniu - czyli coraz mniejsze porcje pakowania np. dla napojów czy serów w plasterkach, lub też wielokrotne zamknięcia tzw. Sport capy na butelkach lub suwaki na torebkach z przekąskami - mówi dyrektor generalny firmy LineTec.

Kolejny silny trend w Polsce i mocno wymuszany na producentach przez sieci, a trudny w realizacji przemysłowej produkcji, to miksowanie wielu smaków produktów w jednym opakowaniu zbiorczym.

W ślad za aseptycznym pakowaniem rośnie barierowość opakowań w celu utrzymania produktu w środowisku sprzyjającym długiego terminu przydatności do spożycia. Właśnie ten element uważam za ten najmniej widoczny dla konsumentów, a stoją za nim potężne inwestycje dostawców opakowań - mówi dyrektor Kołodziejczak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH