Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W segmencie serów pleśniowych odwrócił się trend wzrostowy

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-03-2014, 10:33
W segmencie serów pleśniowych odwrócił się trend wzrostowy
fot. Eurial Polska

W segmencie serów pleśniowych odwrócił się trend wzrostowy. W 2012 roku wykazujące 10 proc. wzrost sery camembert (Nielsen, 2013), obecnie notują niewielki regres, podczas gdy zaczynają rozwijać się sery brie i z przerostem niebieskiej pleśni - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Połomska z firmy Eurial Polska.

Uważa, że upodobania kulinarne Polaków są coraz bardziej wysublimowane. Co oznacza, że sery pleśniowe nie znikną z listy zakupowej, ale będą precyzyjniej dobierane. - Aktualna sytuacja na rynku na pewno stanowi wyzwanie dla każdego producenta. Wszechobecne oszczędzanie klientów jest kolejnym trendem zakupowym, określonym mianem smart shopping. W przeprowadzonych badaniach preferencji zakupowych Polaków (badania konsumenckie, Eurial Polska, 2013) wyłoniły się trzy kluczowe kryteria wyboru produktów nabiałowych: znajomość marki, cena oraz skład produktu. Smart shopping to świadome wybieranie produktów, poprzedzone analizą zalet i korzyści - mówi Agnieszka Połomska.

Według badań, 42 proc. klientów szuka alternatywnych rozwiązań w kuchni (badania konsumenckie, Eurial Polska, 2013). Zatem wprowadzenie nowości ma szansę powodzenia, ale przede wszystkim zależy od strategii producenta i otwartości handlowców po stronie sklepów. Firma Eurial Polska nieustannie pracuje nad portfolio produktowym, aby zadowolić polskiego konsumenta serów. - Oferujemy oryginalne sery camembert, brie oraz z przerostem niebieskiej pleśni Bleu Gourmage, Bleu Cremeux i Prefozola - mówi Agnieszka Połomska.

- Prężny rozwój marek własnych dowodzi, że konsumenci nie chcą rezygnować z jakości produktu na poczet niższej ceny. Zatem producenci szukają różnych sposobów, aby zadowolić klienta i zrealizować założone cele sprzedażowe - dodaje.

Firma Eurial w 2013 roku miała obroty wysokości 818 milionów euro, z czego 23 proc. pochodzi z eksportu. Przetwarza 1 miliard litrów mleka rocznie w 14 fabrykach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH