Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Wartość importu produktów mleczarskich przez Chiny wzrosł o ponad połowę

Według najnowszych danych CLAL, Chiny, które są największym (z 17-proc. udziałem) importerem produktów mleczarskich na świecie, zakupiły w 2017 r. produkty mleczarskie o łącznej wartości 9,1 mld USD, co oznacza 37-proc. wzrost wobec 2016 r., a w porównaniu do 2015 r. wartość ta zwiększyła się o 53%. Warto zauważyć, że pod względem wolumenu, z wyjątkiem mleka płynnego, wszystkie najważniejsze produkty odnotowały wzrost – mówi Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas.

Wartość importu produktów mleczarskich przez Chiny wzrosł o ponad połowę
Fot. Shutterstock

Jego zdaniem, zdecydowanie najważniejszą, pod względem wartości, pozycję stanowią produkty w standardzie dla niemowląt. W 2017 r. wartość ich importu do Państwa Środka wyniosła 4,1 mld USD i była o 33% większa niż przed rokiem. W ujęciu wolumenowym import tych produktów zwiększył się o 34%.

Wydatnie zwiększyła się również wartość zakupów proszków mlecznych: pełnego mleka w proszku (PMP) o 44% do 1,6 mld USD, a odtłuszczonego mleka w proszku (OMP) o 52% do 600 mln USD. Wartość zaimportowanej serwatki w proszku wyniosła 666 mln USD i była o 47% większa niż w 2016 r.

- Wzrosty te wynikały zarówno z wyższych cen, po jakich kupowano produkty, jak i większego wolumenu. Ilość zaimportowanego OMP zwiększyła się o 34%, PMP o 12%, a serwatki w proszku o 7% - mówi Paweł Wyrzykowski.

Wolumen importu produktów płynnych zwiększył się o 5%, przy czym należy odnotować, że wynikało to ze zdecydowanie (o 62%) większych zakupów przez Chiny śmietany, podczas gdy wolumen mleka pitnego zmniejszył się o 4%. Łączna wartość importu produktów płynnych ukształtowała się na poziomie 879 mln USD i była o 38% większa niż w 2016 r.

Chińczycy zwiększyli również wolumen zakupów masła i serów, odpowiednio o 12 i 11% do 92 i 108 tys. t. Wartość zakupionego w 2017 r. masła wyniosła 500 mln USD i była aż o 65% większa niż przed rokiem. Tylko nieznacznie mniejsza była wartość zaimportowanych serów (498 mln USD, o 19% więcej niż w 2016 r.).

- Mimo, że jogurty i maślanka nie stanowią znaczącej pozycji w imporcie to Chin, warto odnotować, że zarówno pod względem wolumenu jak i wartości produkty te drugi rok z rzędu odnotowały zdecydowany wzrost. Ich wartość w 2017 r. zwiększyła się o 59% do 67 mln USD, a wolumen zwiększył się o 63% do 34 tys. t.- zaznacza Paweł Wyrzykowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Wyrzykowski RSS ALERT    /    BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich RSS ALERT    /    eksport produktĂłw mleczarskich do Chin RSS ALERT    /    import Chin RSS ALERT    /    rynek chiński RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.