Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes C.Olsen Trading o sytuacji na Bliskim Wschodzie: Dla polskiego mleczarstwa ważna jest Algieria

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 01-02-2011, 15:53
Wiceprezes C.Olsen Trading o sytuacji na Bliskim Wschodzie: Dla polskiego mleczarstwa ważna jest Algieria
Maciej Stępień, wiceprezes C. Olsen Trading

Algieria jest głównym afrykańskim odbiorcom polskich i europejskich produktów mleczarskich i sytuacja w tym kraju jest dla nas kluczowa. Tunezja i Egipt mają mniejsze znaczenie - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Maciej Stępień, prezes Związku Pracodawców, Eksporterów i Importerów Produktów Mleczarskich, wiceprezes zarządu, C. Olsen Trading Sp. z o.o.

Tunezja kupuje z Polski niewielkie ilości sera, natomiast Egipt jest biednym państwem i kupuje produkty tańsze i także w niewielkich ilościach. - Najważniejszym rynkiem w tamtym regionie jest Algieria. Rząd tego państwa praktycznie co miesiąc rozpisuje kolejne przetargi na mleko w proszku i jest kluczowym rynkiem zarówno dla Polski jak i Europy. Praktycznie większość produkowanego w Polsce mleka w proszku, zarówno odtłuszczonego jak i pełnego trafia na rynek algierski - mówi Maciej Stępień.

Jego zdaniem, rząd algierski chce poprzez zwiększone zakupy artykułów pierwszej potrzeby uspokoić sytuacje w kraju. - Obecnie sytuacja jest nie pewna, ale jeśli plan rządu algierskiego się powiedzie, to sytuacja się ustabilizuje. Dodatkowo trzeba zauważyć, że zwiększone zakupy poprawiają sytuację naszego mleczarstwa - mówi Maciej Stępień.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jubus 07-02-2011, 18:10:
Ciekawe czy nasi producenci z branży mleczarskiej znają w ogóle pojęcia "zarządzanie ryzykiem". A powinni, bo to nie obowiązek rządu algierskiego by działać na korzyść polskich firm mleczarskich tylko obowiązek zarządów firm mleczarskich i w ogóle jakichkolwiek działających na rynkach niestabilnych, aby szukać innych rynków i tworzyć plany awaryjne. W przypadku podobnego wstrząsu jak ten w Tunezji czy Egipcie co jest bardziej niż prawdopodobne w najbliższych miesiącach, firmy mleczarskie będą mogły dywersyfikować sprzedaż na rynkach zagranicznych i przerzucić część lub nawet całość ilości produktu sprzedawanego w Algierii na rynki bardziej stabilne, np. wschodnioeuropejskie, bałkańskie albo azjatyckie.
Jak widać takie myślenie jest na razie obce polskim firmom, co potem skutkuje bankructwami nie tylko producentów ale i dostawców, co widać, chociażby po naiwniakach eksportujących produkty na rynek rosyjski, również bardzo niestabilny (z przyczyn politycznego widzi-misię, a nie z braku politycznej niestabilności).

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH