Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Wiceprezes C. Olsen Trading: Przyszłością polskiego eksportu są sery i produkty funkcjonalne

W polskim eksporcie zmniejsza się udział OMP i PMP, a zwiększa produktów z wartością dodaną jak np. sery. Przyszłością eksportu będą właśnie sery i produkty funkcjonalne - mówił podczas III Forum Rynku Spożywczego Maciej Stępień - Prezes Zarządu, Związek Pracodawców, Eksporterów i Importerów Produktów Mleczarskich, Wiceprezes Zarządu, C. Olsen Trading Sp. z o.o.

Wiceprezes C. Olsen Trading: Przyszłością polskiego eksportu są sery i produkty funkcjonalne

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 03-12-2010, 12:01

Zdaniem Macieja Stępnia, polskie firmy mleczarskie są bardzo profesjonalne. - Przed akcesją rozmawiałem z przedstawicielami firm francuskich, holenderskich czy niemieckich. Mówili wówczas, że oni tyle lat działają na rynku mleczarskim, że zanim polskie firmy sie tego nauczą, będzie po nich. Tymczasem nasze firmy radzą sobie dobrze, a co więcej, można wymienić kilka znaczących w skali europejskiej firm zachodnich, które upadły w tym czasie - mówił Maciej Stępień.

Podkreślał, że polskie produkty mleczne są wysyłane praktycznie we wszystkich kierunkach, a ponadto zmniejsza się w naszym eksporcie udział produktów masowych jak mleko w proszku, a zwiększa się wyrobów z wartością dodaną. - Wynika to z wielu czynników. Zmienia się np. profil naszej produkcji mleczarskiej. Produkujemy coraz mniej wyrobów masowych jak OMP - mówił szef związku eksporterów.

Nie dawno KZSM przeprowadził ankietę na temat mocy produkcyjnych polskich zakładów mleczarskich. Wynika z niej, że moce produkcyjne są przynajmniej dwa razy większe niż polska kwota mleczna. - To oznacza, że nasze mleczarnie mają możliwość manewru i szybkich zmian profilu produkcji, co pozwala bardziej patrzeć na możliwość lepszego spieniężenia wyrobów, a także szybsze reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku, także światowego - mówił Maciej Stępień.

Prawie 600 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora żywnościowego i jego otoczenia, a także naukowcy, politycy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu wzięło udział w tegorocznym III Forum Rynku Spożywczego.

Więcej na temat III Forum Rynku Spożywczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (8)

  • klient 2010-12-03 12:11:02
    polskie sery to świństwo, nie da sie ich jeść. Zapraszam wszystkich do Holandii. Tam sa przepyszne sery
  • @ klient 2010-12-03 12:30:47
    Jak jest się skąpcem i kupuje najtańsze, to ma się świństwo. Proponuję raz przezwyciężyć chciwość i nabyć dobry, polski ser.
  • klient 2010-12-03 12:41:24
    @ klinet - polskie sery sa niedobre - nawet te droższe. nie masz kolego racji. nawet old poland to syf
  • @ klient 2010-12-03 12:47:06
    Być może nie jestem jakimś wytrawnym smakoszem, ale uważam, że niektóre nie ustępują jakością czołówce światowej.
  • klient 2010-12-03 12:57:01
    w takim razie kup prawdziwą goude w Holandii po 15 eur za 1kg i będziesz widział róznicę. Polecam. Ja od 3 lat nie jadam polskich serów

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.201.27.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.