REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wiceprezes Hortimex: Konsumenci nie chcą dodatków oznaczonych literą E

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 13-09-2011, 14:55
Wiceprezes Hortimex: Konsumenci nie chcą dodatków oznaczonych literą E
Mateusz Kowalewski, wiceprezes firmy Hortimex

Stałym trendem, na który warto zwrócić uwagę, jest poszukiwanie dodatków i składników „naturalnych", nie „obarczonych" literką E. Wynika on z negatywnego nastawienia konsumentów, które najczęściej wynika z braku wiedzy czym są owe „E" - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Mateusz Kowalewski, wiceprezes firmy Hortimex.

REKLAMA

Naszym zdaniem potrzebna jest edukacja konsumentów, która odróżni problem stosowania dodatków w ogóle (nie da się dziś produkować żywności na potrzebną skalę bez zastosowania dodatków), od produkcji niskiej jakości żywności czy nawet jej fałszowania.

Dawkowanie dodatków oscyluje zazwyczaj od 0,1 do 10 proc. ogólnej masy produktu. Czasami może to być nawet i 90 proc., ale są to sytuacje raczej wyjątkowe. Najczęściej największy udział w koszcie mają składniki podstawowe (np. cukier, mąka, mleko). Udział dodatków w ogólnym koszcie wytworzenia produktu nie jest więc zwykle istotny, choć pamiętać należy, że zależy on od wielkości dawkowania oraz ceny surowca - mówi Mateusz Kowalewski.

Mleczarstwo jest jednym z tych segmentów przemysłu spożywczego, który najszybciej i najintensywniej skierował się w stronę żywności funkcjonalnej - powiedział wiceprezes firmy Hortimex. - Po części przyczyną jest fakt, że mleko i jego przetwory są istotnymi składnikami prawidłowej diety - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH