Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes KZSM ponownie wybrany na członka Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mleka

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 01-06-2017, 10:24
Wiceprezes KZSM ponownie wybrany na członka Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mleka
Stanisław Wieczorek /fot. PTWP

Stanisław Wieczorek, wiceprezes zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew. został powołany 31 maja br. przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krzysztofa Jurgiela na Członka Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mleka.

Celem Funduszu Promocji Mleka jest promowanie i wspieranie spożycia polskich produktów mleczarskich, zarówno na rynkach krajowych, jak i europejskich. Fundusz ma stworzyć mechanizmy, które poprawią jakość konsumowanych produktów, pozwolą na zdobycie trwałych rynków zbytu, a także zapewnią konsolidację branżową. Zgromadzone w funduszu środki są wykorzystywane m.in. do prowadzenia kampanii informacyjnych i promocyjnych mających na celu wspieranie konkurencyjności polskich produktów, promowanie ich spożycia oraz informowanie o jakości i zaletach tych produktów. Część środków finansowych przeznaczona zostanie na: udział w wystawach i targach, na badania rynkowe dotyczące spożycia, badania naukowe i prace rozwojowe mające na celu poprawę jakości produktów i ich przetworów, a także na szkolenia producentów i przetwórców.

Środki Zgromadzone na Funduszu Promocji Mleka: wpłaty na fundusz są dokonywane w następujący sposób:  tj. co kwartał podmioty skupujące – w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych – na podstawie decyzji wystawionej przez Prezesa Agencji, w której określana jest kwota należna na rzecz Funduszu. W przypadku Funduszu Promocji Mleka wpłata wynosi 0,001 zł od każdego skupionego kilograma mleka. Kwota należna ustalana jest na podstawie informacji o wielkości skupu mleka, przesyłanych przez podmioty skupujące do Agencji Rynku Rolnego.

Ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych powołała 9 odrębnych funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, mięsa końskiego, mięsa owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego oraz ryb.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 039) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH