Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes SDM Wieluń: Szukamy sposobów, jak sprostać spadającym cenom produktów mlecznych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 12-04-2012, 14:55
Wiceprezes SDM Wieluń: Szukamy sposobów, jak sprostać spadającym cenom produktów mlecznych
Na zdj. Bogdan Woźniak, wiceprezes Spóldzielni Dostawców Mleka w Wieluniu

W obliczu spadających cen produktów mlecznych, SDM Wieluń zamierza szukać oszczędności. Jednak, jak mówi wiceprezes Spółdzielni Bogdan Woźniak, oszczędności mają określone granice i nie można wykluczyć obniżki cen surowca w skupie.

- Na pewno będziemy szukać rezerw i oszczędności, są one jeszcze możliwe do zrealizowania. Może nam się to jednak nie udać, z resztą nie tylko nam i powoli będą zapadać decyzje odnośnie skupu surowca, oczywiście spotykając się ze zrozumieniem rolników. Istnieją granice oszczędzania na poziomie zakładu przetwórczego - mówi Bogdan Woźniak w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem, nie można pomijać pewnych działań, które zapewniają podstawowe wymagania jakościowe produktu i bezpieczeństwa przetwarzania mleka. - Z tych działań, które stanowią reakcję zmian na rynku nie można wyłączać surowca - podkreśla wiceprezes SDM Wieluń.
Zaznacza, że Spółdzielnia stara się uniknąć obniżki cen mleka w skupie.

- Zdajemy sobie sprawę, że obniżenie dochodowości w dłuższej perspektywie nie będzie sytuacją dobrą dla gospodarstw rolnych, szczególnie dla takich, które wyłącznie postawiły na produkcję mleka. Nie posługujemy się tylko czystą arytmetyka, patrzymy dużo szerzej, starając się maksymalnie pogodzić dwie rzeczy: zmniejszającą się przychodowość, której przyczyny leżały poza nami, a nawet poza granicami Polski i UE oraz potrzebę zachowania dobrych rozwiązań - właściwych relacji jeśli chodzi o cenę skupu, inwestowanie, funkcjonowanie we wszystkich aspektach - tłumaczy Bogdan Woźniak.

Jego zdaniem, od końca 2011 roku widoczna jest tendencja obniżek cen mleka i produktów mlecznych, która może wpłynąć na spadek przychodowości w mleczarstwie. SDM Wieluń nie wyklucza, że ta sytuacja może odbić się na marżach osiąganych przez Spółdzielnię.

- Sieci handlowe konkurując między sobą opierają się w pewnym stopniu na cenach, dlatego nie oczekujemy rewelacji. Nawet jeśli komuś w ramach rozmów z sieciami handlowymi uda się zachować warunki handlowe roku poprzedniego i sieć będzie skłonna do zgody na podniesienie cen jego produktów choćby o wskaźnik inflacji, to wtedy może pojawić się bariera popytowa. Bo skoro stopa bezrobocia jest dwucyfrowa, określona ilość pieniędzy nie trafia na rynek i nie tworzy popytu wewnętrznego. To powoduje, że rozwiązania problemu spadku przychodowości trudno będzie szukać w kieszeni naszych odbiorców - mówi Bogdan Woźniak.

Przeczytaj także:

Wiceprezes SDM Wieluń: Spadek cen mleka może pogorszyć przychodowość branży

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lepiej czy taniej? 13-04-2012, 15:53:
konkuruja na cenach czy na jakosci,bo dobre produkty sprzedaja sie szybciej i w wiekszej ilosci
  • maccenna 12-04-2012, 16:35:
Najlepsze byłoby telewizyjne orędzie do narodu wygłoszone przez prezesa Woźniaka

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.