Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiceprezes Spomleku: Kluczem sukcesu na rynku USA jest dobry partner handlowy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2013, 12:03
Wiceprezes Spomleku: Kluczem sukcesu na rynku USA jest dobry partner handlowy
Paweł Gaca, wiceprezes zarządu ds. ekonomiczno-finansowych SM Spomlek

Firma, która chce wejść na rynek Stanów Zjednoczonych, powinna przede wszystkim znaleźć partnera handlowego, który będzie chciał sprzedawać jej produkty i nad nimi pracować. W stawianiu pierwszych kroków na rynku amerykańskim pomaga też udział w organizowanych tam targach - uważa Paweł Gaca, wiceprezes zarządu ds. ekonomiczno-finansowych SM Spomlek.

- Firma, która chce eksportować produkty żywnościowe do USA, musi spełnić szereg wymagań prawnych. Kluczowe jest tu uzyskanie uprawnień FDA (Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków), a także uprawnień eksportowych od Głównego Inspektora Weterynarii. Należy pamiętać też o odpowiednim i zgodnym z miejscowymi wymaganiami znakowaniu produktów - wymienia Paweł Gaca.

- W stawianiu pierwszych kroków na rynku amerykańskim bez wątpienia pomaga też udział w organizowanych tam targach, jak na przykład największe w Stanach Zjednoczonych targi spożywcze Fancy Food. Jest to dobra okazja, aby w krótkim czasie nawiązać wiele kontaktów, co jest niezwykle trudne w tak ogromnym kraju. Jest to również odpowiednie miejsce na promowanie Polski i polskiej żywności - dodaje.

Spomlek na rynek amerykański eksportuje sery dojrzewające. Największą ich część stanowią sery salami, które trafiają do amerykańskich klientów głównie pod markami własnymi dystrybutorów. Część produktów trafia do nich również pod marką Spomleku, jak np. Radamer.

Wartość eksportu Spomleku do USA stanowi 3,5 proc. udziału w całej strukturze eksportu serów tej firmy.

- Na rynku amerykańskim współpracujemy z trzema największymi importerami nabiału z Europy. Są to jedyni przedsiębiorcy, którzy prowadzą import serów z Polski. Za ich pośrednictwem sprzedajemy sery pod marką własną dystrybutora, jak też pod marką Spomlek. Posiadają oni swoje hurtownie i centra dystrybucyjne, dzięki którym nasze produkty trafiają zarówno do sieci handlowych, jak i do sklepów tradycyjnych, w tym również polonijnych - mówi Paweł Gaca.

Przeczytaj także:

Animex: Mamy duży udział w eksporcie Polski do USA

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH