Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wokalista Sex Pistols reklamuje brytyjskie masło

  • Autor: Marketing przy Kawie
  • Data: 30-10-2008, 08:52
Wokalista Sex Pistols reklamuje brytyjskie masło

Producent masła Country Life przeznaczył 5 milionów funtów na honorarium dla nowego ambasadora marki. Wybór padł na wokalistę zespołu Sex Pistols.

Już samo przyjęcie propozycji reklamowej przez 52-letniego Lydona to niewątpliwie krok zaskakujący. Wprawdzie Sid Vicious, basista Sex Pistols, również pojawił się w pewnej kampanii promocyjnej, ale była to inicjatywa dosyć specyficzna. Pomysłodawcy przedsięwzięcia sięgnęli po wizerunek muzyka już po jego śmierci. Również samemu Lydonowi zdarzyło się wcześniej wejść w alianse z reklamą - w 1996 r. nagrał własną wersję „Route 66" do spotu Mountain Dew. Trudno to jednak porównywać do obecnego przejścia na ciemną stronę mocy.

Strategia reklamowa wybrana przez Country Life z pewnością nie należy do szablonowych. Zamiast typowej w takich wypadkach scenerii sterylnej kuchni - angielska wieś i jej (humorystycznie przedstawione) przymioty, zamiast idealnej pani domu... no właśnie, Johnny Rotten (Jasio Zgniłek), którego artystyczny pseudonim to konsekwencja wieloletniego zaniedbywania higieny jamy ustnej. Oprócz tej mało apetycznej konotacji inne są na szczęście bardziej obiecujące.

Jednym z głównych założeń kampanii było podkreślenie "brytyjskiego charakteru" masła (powstaje ono z krajowego mleka). Ponieważ zbyt patetyczne przesłania nie są dziś chętnie słuchane, w wersji Country Life zdecydowano się na nadanie mu odcienia ironicznego, co oddaje choćby wykorzystana gra słów „Great Britain - Great Butter". John Lydon, który jako "zasłużony kontestator" brytyjskiej kultury sam znalazł w niej już swoje miejsce, w gruncie rzeczy jak mało kto nadawał się na wyraziciela tak sformułowanego przekazu.

Widok dawnego wywrotowca machającego chorągiewką w barwach narodowych czy rozpierającego się w klubowym fotelu jest dla widzów znających cały kontekst towarzyszący tej postaci na pewno egzotyczny, a przy tym i nieodparcie śmieszny - uważa serwis Marketing przy Kawie. Przykładny wizerunek jest tu bowiem czytelną grą, a każda pochwała angielskiej wsi to czysta ironia. Lydon w reklamie pozostaje tylko przebranym "prawdziwym Brytyjczykiem" - jedynie z nasmarowanym tostem prezentuje się mniej więcej jak właściwy człowiek na właściwym miejscu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH