REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wyniki badania skuteczności kampanii Mam kota na punkcie mleka

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-09-2015, 14:17
Wyniki badania skuteczności kampanii Mam kota na punkcie mleka
fot. mamkotanapunkciemleka.pl

Jak wynika najnowszego badania Instytutu ProPublicum, aż 95 proc. matek dzieci w wieku 8-13 lat dba o to, by ich pociechy regularnie sięgały po mleko i jego przetwory, zaś niemal 40 proc. z nich pod wpływem kampanijnych informacji dotyczących zalecanego dziennego spożycia nabiału, zrewidowała jadłospis swojej rodziny, wprowadzając do niego więcej produktów mlecznych.

REKLAMA

Wychodząc z założenia, że to właśnie rodzice, a w szczególności przykład, jak dają, odgrywa decydującą rolę w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci, organizatorzy programu „Mam kota na punkcie mleka” za jeden z celów trzyletniej kampanii obrali dotarcie z informacją o walorach odżywczych mleka i jego przetworów do opiekunów, zwłaszcza matek, oraz zachęcenie ich do jak najszerszego wprowadzenia mleka – w różnej postaci – do codziennego menu całej rodziny.

W badaniu weryfikującym osiągnięcie założeń kampanii, przeprowadzonym przez Instytut ProPublicum pod koniec 3. roku programu, wzięło udział pół tysiąca matek dzieci w wieku 8-13 lat z całej Polski. Badacze sprawdzili, w jaki sposób działania podejmowane w ramach kampanii wpłynęły na wizerunek mleka i jego przetworów w grupie respondentek. Interesowało ich również, czy pod wpływem programu zmienił się poziom wiedzy matek na temat wartości odżywczych produktów mlecznych, a także czy w porównaniu z wynikami tego samego badania przeprowadzonego przed startem kampanii, zmianie uległ deklarowany przez matki poziom konsumpcji mleka i przetworów mlecznych.

Dobry przykład to co najmniej połowa sukcesu, jeśli idzie o kształtowanie nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Jak wynika z badań, większość matek dzieci w wieku 8-13 lat nie tylko wpaja prawidłowe zasady dotyczące odżywiania, ale także sama ich przestrzega. Połowa respondentek deklaruje, że każdego dnia sięga po mleko. Co czwarta (25 proc.) z nich w swojej codziennej diecie uwzględnia ser żółty, zaś co piąta (22 proc.) dokłada do tego zestawu jogurt. Nieco inaczej rzecz ma się, jeśli idzie o tygodniowy jadłospis badanych. Tu królują sery podpuszczkowe, po które co najmniej raz w tygodniu sięga 85 proc. respondentek. Na drugim miejscu uplasowały się jogurty (77 proc.), na trzecim zaś mleko (75 proc.). W porównaniu z wynikami badań przeprowadzonych przed rozpoczęciem programu, w grupie matek wzrosła popularność płatków z mlekiem oraz kefiru (wzrost o 5 p.p.), a także mleka, jogurtów oraz deserów mlecznych (wzrost o 4 p.p.).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kotowski 30-09-2015, 23:24:
Kolejne bzdurne badanie, przeprowadzone tak aby można rozliczyć kasę przekręconą przez PIM i koleżankę Maliszewską! Jak długo będą te procesy trwać!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH