Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wyniki badania skuteczności kampanii Mam kota na punkcie mleka

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-09-2015, 14:17
Wyniki badania skuteczności kampanii Mam kota na punkcie mleka
fot. mamkotanapunkciemleka.pl

Jak wynika najnowszego badania Instytutu ProPublicum, aż 95 proc. matek dzieci w wieku 8-13 lat dba o to, by ich pociechy regularnie sięgały po mleko i jego przetwory, zaś niemal 40 proc. z nich pod wpływem kampanijnych informacji dotyczących zalecanego dziennego spożycia nabiału, zrewidowała jadłospis swojej rodziny, wprowadzając do niego więcej produktów mlecznych.

Wychodząc z założenia, że to właśnie rodzice, a w szczególności przykład, jak dają, odgrywa decydującą rolę w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci, organizatorzy programu „Mam kota na punkcie mleka” za jeden z celów trzyletniej kampanii obrali dotarcie z informacją o walorach odżywczych mleka i jego przetworów do opiekunów, zwłaszcza matek, oraz zachęcenie ich do jak najszerszego wprowadzenia mleka – w różnej postaci – do codziennego menu całej rodziny.

W badaniu weryfikującym osiągnięcie założeń kampanii, przeprowadzonym przez Instytut ProPublicum pod koniec 3. roku programu, wzięło udział pół tysiąca matek dzieci w wieku 8-13 lat z całej Polski. Badacze sprawdzili, w jaki sposób działania podejmowane w ramach kampanii wpłynęły na wizerunek mleka i jego przetworów w grupie respondentek. Interesowało ich również, czy pod wpływem programu zmienił się poziom wiedzy matek na temat wartości odżywczych produktów mlecznych, a także czy w porównaniu z wynikami tego samego badania przeprowadzonego przed startem kampanii, zmianie uległ deklarowany przez matki poziom konsumpcji mleka i przetworów mlecznych.

Dobry przykład to co najmniej połowa sukcesu, jeśli idzie o kształtowanie nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Jak wynika z badań, większość matek dzieci w wieku 8-13 lat nie tylko wpaja prawidłowe zasady dotyczące odżywiania, ale także sama ich przestrzega. Połowa respondentek deklaruje, że każdego dnia sięga po mleko. Co czwarta (25 proc.) z nich w swojej codziennej diecie uwzględnia ser żółty, zaś co piąta (22 proc.) dokłada do tego zestawu jogurt. Nieco inaczej rzecz ma się, jeśli idzie o tygodniowy jadłospis badanych. Tu królują sery podpuszczkowe, po które co najmniej raz w tygodniu sięga 85 proc. respondentek. Na drugim miejscu uplasowały się jogurty (77 proc.), na trzecim zaś mleko (75 proc.). W porównaniu z wynikami badań przeprowadzonych przed rozpoczęciem programu, w grupie matek wzrosła popularność płatków z mlekiem oraz kefiru (wzrost o 5 p.p.), a także mleka, jogurtów oraz deserów mlecznych (wzrost o 4 p.p.).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kotowski 30-09-2015, 23:24:
Kolejne bzdurne badanie, przeprowadzone tak aby można rozliczyć kasę przekręconą przez PIM i koleżankę Maliszewską! Jak długo będą te procesy trwać!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH