Zmienia się profil spożycia produktów mleczarskich

Średnia konsumpcja w Polsce to 192-193 kg na osobę. Z założeń, które publikują eksperci, wynika, że w tym roku będzie to wielkość stabilna, lub odnotujemy niewielki spadek. - Produkty takie jak sery twarde czy twarogi mają jeszcze potencjał wzrostu. Jest to związane z tym, że białko zwierzęce drożeje i ludzie zastępują wędlinę np. serem - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Anna Rynkiewicz, dyrektor ds zakupu mleka Danone.
Zaznacza, że natomiast produkty tzw. galanterii mlecznej, to kategoria, w perspektywie rosnącego bezrobocia i spadku dochodów ludności, w której trudno zwiększać sprzedaż. - Tu też jest nasza rola, jako czołowego producenta, aby edukować konsumentów o wartości zdrowotnej jogurtów - dodaje Rynkiewicz.
Trzeba pamiętać, że polska konsumpcja jest jeszcze daleko w tyle za średnią unijną, która wynosi około 300 kg mleka na osobę. Jeśli chodzi o kategorię jogurtów, to w Polsce średnie spożycie wynosi około 17 kg na osobę, natomiast w krajach zachodnich, jak np. Francja - 34 kg na osobę. - To wskazuje na duże możliwości wzrostu sprzedaży - uważa Anna Rynkiewicz.
- Zaangażowaliśmy się wspólnie z organizacją branżową - ZPPM, w kampanię promującą spożycie jogurtu, choć trudno jeszcze mówić o efektach. Jestem przekonana, że prowadzone od lat kampanie promocyjne mają wpływ na wielkość konsumpcji mleka. Trzeba pamiętać, że spożycie w ekwiwalencie mleka surowego w Polsce spada - mówi dyrektor ds zakupu mleka Danone.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!