Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Christophe Guillee, prezes PepsiCo na Europę Centralną: Konsumenci będą zainteresowani lżejszymi wariantami napojów typu cola

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-02-2015, 14:54
Christophe Guillee, prezes PepsiCo na Europę Centralną - wywiad
Christophe Guillee, prezes PepsiCo na Europę Centralną; fot. materiały prasowe

- Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży w 2014 roku oferowanych przez nas napojów - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, Christophe Guillee, prezes PepsiCo na Europę Centralną.

Jak ocenia Pan sprzedaż kategorii napojów bezalkoholowych po 2014 r.? Czy możemy mówić o tendencjach spadkowych czy wzrostowych (wartościowo i wolumenowo)?

Sprzedaż napojów bezalkoholowych podlega cyklom sezonowym, jednak generalnie w 2014 roku utrzymywała się na stabilnym poziomie.

Jak wyglądała sprzedaż napojów PepsiCo w Polsce za 2014 rok? Czy była wzrostowa?

Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży w 2014 roku oferowanych przez nas napojów. Z uwagi na zwiększający się sezonowo popyt na napoje gazowane, największe wzrosty sprzedaży odnotowaliśmy tradycyjnie w okresie karnawału, wiosenno-letnim oraz Świąt Bożego Narodzenia.

Jak - Pana zdaniem - będzie wyglądał 2015 rok na rynku napojów butelkowanych w Polsce?

Przewidujemy dalsze wzrastające zainteresowanie konsumentów lżejszymi wariantami napojów typu cola, czyli np. Pepsi Max, Pepsi Light/Lemon, a także napojami na bazie herbaty słodzonymi stewią, np. Lipton Ice Tea.

Z uwagi na zmieniający się styl życia konsumentów spodziewamy się, że na co dzień będą oni częściej wybierali napoje w opakowaniach 0,5 l typu "single serve".

Jaka kategoria była motorem wzrostu rynku w minionym roku? Czy była to woda? Jak rośnie ta kategoria?

Dużym zainteresowaniem cieszyły się nasze sztandarowe marki napojowe: Pepsi i jej bezcukrowe warianty Pepsi Max i Pepsi Light/Lemon, napoje na bazie herbaty Lipton Ice Tea oraz smakowe napoje gazowane: Mirinda, 7UP i Mountain Dew. Konsumenci chętnie sięgali też po Rockstar Energy Drink. Odnotowaliśmy także rosnącą sprzedaż w segmencie wody, szczególnie w kanale HoReCa.

Jak długo kategoria wody będzie rosła? Jakie są Państwa estymacje dotyczące rozwoju tego segmentu?

Przewidujemy, że sprzedaż w segmencie wody będzie rosła proporcjonalnie do całego rynku napojów bezalkoholowych. Z uwagi na skalę, segment ten jest dla nas bardzo ważny.

Czy PepsiCo zamierza inwestować w portfolio wód?

W 2014 roku w celu zapewnienia jeszcze lepszych walorów produktowych oferowanej wody źródlanej, podjęliśmy decyzję o zmianie źródła oraz zastąpieniu marki "Górska Natura" marką "Krystaliczne Źródło". Dostępna na rynku od maja 2014 roku woda "Krystaliczne Źródło" posiada wyższy stopień mineralizacji, przy czym dalej pozostaje w kategorii wód źródlanych. Nowa woda jest pozycjonowana w segmencie „premium", a konsumenci mogą ją nabyć w jednym z dwóch wariantów: gazowanym i niegazowanym i pojemnościach 0,5 l i 1,5 l.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH