Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Konrad Subda, prezes zarządu Krynicy Vitamin - przeczytaj wywiad

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-04-2013, 11:44
Konrad Subda, prezes zarządu Krynicy Vitamin - przeczytaj wywiad
Konrad Subda, prezes zarządu Krynica Vitamin Sp. z .o.o.

O planach rozwoju współpracy z czołowymi detalistami, eksporcie, rozwoju portfolio, inwestycjach organicznych oraz trendach w segmencie napojów energetyzujących i funkcjonalnych rozmawiamy z Konradem Subdą, prezesem zarządu, Krynica Vitamin SA, która jest jednym z największych w Polsce i dużym europejskim producentem napojów segmentu private labels.

- Czy może Pan ujawnić, dla jakich sieci Krynica Vitamin produkuje marki własne? Czy szykują się jakieś nowe kontrakty?

W części przypadków obowiązuje nas tajemnica handlowa, którą jesteśmy zobligowani. Mogę jednak powiedzieć, że dostarczamy prawie do wszystkich liczących się klientów sieciowych w Polsce. Nie jesteśmy dostawcą jedynie do trzech ważnych sieci handlowych, w tym jednej, która zgodnie z polityką tej firmy jest obsługiwana przez niemieckiego dostawcę. Krajowy rynek nie ma już praktycznie białych plam, jeśli chodzi o naszą aktywność, dlatego też coraz większą wagę przykładamy do eksportu i poszerzania gamy produktów.

Od I kwartału 2013 roku Krynica Vitamin rozpoczęła współpracę z niemiecką siecią Edeka. W tym wypadku z sukcesem pozyskaliśmy istotną część kontraktu realizowanego wcześniej przez czołowego gracza na rynku europejskim, czyli holding Refresco.

Kolejny nowy, od niedawna realizowany kontrakt to umowa z siecią Maxima, która jest liderem handlu detalicznego w takich krajach nadbałtyckich jak Litwa, Łotwa i Estonia. Mam nadzieję, że nie jest to nasze ostatnie słowo w tym roku.

- A czy można podać jakie marki innych firm rozlewacie usługowo? 

Nie jesteśmy upoważnieni do podawania tak szczegółowych informacji, jednak mogę powiedzieć, że około 50 procent przychodów Krynicy Vitamin pochodzi z kontraktów realizowanych na zlecenie właścicieli produktów brandowych.

- Ile procent produkcji to private labels, rozlew usługowy, a ile własne produkty? Czy ta proporcja będzie się zmieniać?

Na dzień dzisiejszy 50 procent produkcji realizowanej przez Krynicę Vitamin to private labels, a druga połowa to zlecenia realizowane na rzecz innych podmiotów. Brandy Krynicy to rzez marginalna (poniżej 3 proc. przychodów). Produkty takie sprzedajemy jako propozycja produktów pierwszocenowych dla mniejszych klientów którym nie opłaca się tworzyć i zarządzać własną marką.

Drugim przypadkiem, gdzie rejetrujemy nasz brand, to działania w zakresie rozwoju innowacji. Staramy się cały czas penetrować rynki światowe w poszukiwaniu nowych, innowacyjnych produktów, które mają szansę zaistnieć także w Polsce. Jeżeli uznamy, że jakiś produkt ma potencjał, opracowujemy koncepcję produktu, recepturę, design i staramy się zainteresować klientów nowym produktem. W razie powodzenia rozmów lub próbnej sprzedaży, dajemy klientowi gotowy produkt, którego będziemy producentem.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • żubr 06-05-2013, 12:57:
Pracowałem w KV i mam bardzo dobre wspomnienia, mało jest w Polsce firm, które tak dynamicznie się rozwijały, niestety poprzedni prezes i właściciel nie słuchał mądrych rad tylko rad wygodnych dla siebie i przestał być prezesem. Obecny prezes (słyszałem, że bardzo skuteczny) nie błysnął wywiadem. Wywiad bardziej przypomina prezentację u klienta.
  • wiesio 30-04-2013, 21:41:
slyszalem ze w tej firmie fatalnie traktuje sie klinetow i jest ogolne niezadowolenie ze dzieje sie tam bardzo zle ale jak jest na prawde tego nie wiem. a wywiad wyglada na taki reklamowany pisany przez samego prezesika

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH