Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Leszek Rodak, Primavera: Rynek wody jest perspektywiczny, ale bardzo konkurencyjny - wywiad

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-05-2017, 13:06
Leszek Rodak, Primavera: Rynek wody jest perspektywiczny, ale bardzo konkurencyjny - wywiad
Leszek Rodak, dyrektor sprzedaży i marketingu

Rynek wód butelkowanych w Polsce jest bardzo konkurencyjny. Aby przetrwać trzeba produkować szybko, niedrogo, mieć bardzo rozbudowaną dystrybucję i stale zwiększać moce produkcyjne - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Leszek Rodak, dyrektor sprzedaży i marketingu, Polska Woda (producent marki Primavera).

- Jak ocenia Pan perspektywy wzrostu rynku wód butelkowanych w Polsce? Czy będzie on postępował bardzo szybko czy może sukcesywnie?

Kategoria systematycznie rośnie, choć spowolniła lekko w ubiegłym roku. Rynek wód butelkowanych notuje coroczne wzrosty na poziomie 3-5 proc., więc w ciągu najbliższych pięciu lat należy się spodziewać około 20-proc. wzrostu. Na tle innych kategorii to niezły wynik.

Widzimy trendy prozdrowotne w zachowaniach konsumenckich i większą świadomość w wyborach produktów. To będzie coraz bardziej widoczne, choć na razie wciąż dominuje wygoda i cena, a kwestie szeroko pojętego zdrowia odchodzą na dalszy plan.

Do tego dochodzi dążenie do średniej konsumpcji w innych krajach Europy. Na razie jest to 100 litrów na osobę rocznie. To niezły wynik.

Czy kampanie zachęcające mieszkańców miast do picia wody z kranu mogą zagrozić kategorii wód butelkowanych?

Takie kampanie cieszą konsumentów, bo picie wody z kranu jest tanie i wygodne, tylko czy aby bezpieczne? Trzeba rozróżnić dwa istotne pojęcia: wody wodociągowej, która wychodzi ze źródła i wody kranowej, która przeszła już przez cały system rur. Woda może mieć bowiem bardzo wysoką jakość na poziomie źródła, ale już w kranie – niekoniecznie.

Nie widzę zagrożenia jakie niesie ze sobą spożycie wody kranowej. Kto ją pije, będzie pewnie pił dalej. Tego typu akcje nie wpływają na spadek spożycia wód butelkowanych, ani w Europie, ani w USA.

Czy Primavera zamierza rozwijać brand poprzez wkraczanie w obszar wód funkcjonalnych czy może zamierzacie skupić się na wodach „czystych”?

Chcemy pozostać w kategoriach wód czystych. To wynika po części z tego, że posiadamy jedno z najgłębszych źródeł wody w Polsce – 473 metry. Jak ta woda przejdzie przez prawie pół kilometra żwirów i iłów – to jest dopiero czystość. Źródło znajduje się z otulinie Lasów Łęczyckich – koło Ozorkowa. 17 lat temu – wraz z firmą San Benedetto sięgnęliśmy po tę wodę stawiając zakład na źródle. To ważne, bo nie tworzymy poziomych korytarzy rur – nasza woda „idzie” w górę pionowo.

Mineralizacja naszej Primavery to około 200 mg/l. Może się nazywać mineralną niskozmineralizowaną, ale my wolimy określenie źródlaną. Nie chcemy dawać konsumentom płonnych obietnic. Trzeba pamiętać, że nie można pić bezkarnie wód wysokozmineralizowanych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH