Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FoodCare chce wejść na rynek soków i wód mineralnych

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2013, 11:09
Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu firmy FoodCare - wywiad
Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu firmy FoodCare; Fot. ŻelaznaStudio

- Polski rynek spożywczy rozwija się bardzo dynamicznie i jest niezwykle konkurencyjny. Zdecydowanie dominują na nim silni gracze, którzy systematycznie zwiększają swoją przewagę wobec mniejszych konkurentów m.in. wprowadzając na rynek kolejne nowości. Widzimy ogromny potencjał wzrostu w Polsce. Przyglądamy się m.in. kategorii soków i wód mineralnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu, FoodCare.

Czy to prawda, że jeszcze kilkanaście miesięcy temu łatwiej było wprowadzić nowy produkt do sprzedaży?...

Wprowadzenie nowego produktu na rynek zawsze jest wyzwaniem, a na sukces składa się wiele elementów. Konieczna jest doskonała znajomość rynku, potrzeb, przyzwyczajeń i oczekiwań konsumentów. Nie obejdzie się także bez dużych nakładów finansowych. Polski rynek jest już dojrzały. Charakteryzuje się dużym nasyceniem i ogromną konkurencją. Sytuacja ta jest widoczna od dłuższego czasu. O ile rzeczywiście debiut nowej marki był łatwiejszy kilka-, kilkanaście lat temu, o tyle w perspektywie ostatnich miesięcy zmiany nie są aż tak zauważalne.

Owszem, dodatkowym obciążeniem jest niepewna sytuacja makroekonomiczna. Jednak producenci muszą jak najszybciej nauczyć się działać w nowych warunkach. My już nie raz udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie wprowadzić nowe marki na rynek w nawet najbardziej konkurencyjnych kategoriach i niezależnie od czasu, kiedy realizujemy ten proces. Black Energy Drink zadebiutował dwa lata temu, gdy - zdaniem niektórych - w segmencie napojów energetycznych nie było już miejsca na nowy brand. Obecnie jest liderem kategorii i jednocześnie najchętniej kupowanym energetykiem w Polsce.

Nasza nowość, herbatki mrożone Nice Tea by Fitella weszły na rynek zaledwie w maju tego roku, a już wprowadzamy kolejny wariant smakowy.

Czy proces wprowadzenia produktu na rynek wydłużył się w ostatnim czasie? 

Czas to luksus, na którym producenci wprowadzający nowy produkt na rynek nie mogą sobie pozwolić. Opracowanie nowej marki, usługi, produktu, a następnie rynkowy debiut to szereg działań, które muszą być przeprowadzone szybko i sprawnie. Oczywiście koncepcja i wszystkie aktywności muszą być szczegółowo przeanalizowane i doskonale przygotowane, ale wygrywa ten, kto zrobi to najlepiej i najszybciej. Trzeba nieustannie bacznie obserwować rynek, a następnie błyskawicznie reagować na jego potrzeby.

Doskonałym przykładem jest reaktywacja kultowego Frugo. Markę kupiliśmy w zaledwie trzy dni w marcu 2011 r. Cztery miesiące później kolorowe butelki z charakterystycznym klikającym kapslem były już dostępne na sklepowych półkach w całej Polsce. Tym samym, proces, który innym zajmuje przynajmniej rok, my przeprowadziliśmy w 120 dni, wyznaczając jednocześnie nowe standardy. Opłaciło się. W pierwszym miesiącu sprzedaż Frugo przerosła zakładany poziom o 220 proc. Od lipca 2011 r. do czerwca 2013 r. sprzedanych zostało łącznie ponad 227 mln butelek Frugo, a szacujemy, że do końca 2013 r. sprzedaż osiągnie poziom bliski 300 mln butelek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH