REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Maspeksu: Strategia "bycia przygotowanym na przeceny" jest słuszna

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-06-2013, 14:00
Prezes Maspeksu: Strategia
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice; fot. PTWP

- To co nam się ostatnio bardzo dobrze udaje, czyli organiczne budowanie i zwiększanie biznesu, nie zwalnia mnie i mojego teamu od myślenia o projektach - akwizycjach, dzięki którym możemy powiększyć się skokowo. Wyniki na razie nie zadowalają nas w pełni. Może to kwestia braku okazji, może nie mamy już takiego wyczucia, albo nasze oczekiwania wzrosły. Lubię myśleć w kategorii tego ostatniego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice.

REKLAMA

34 proc. przychodów Maspeksu za 2012 r. to sprzedaż za granicą. Czy ta proporcja zostanie utrzymana?

W przypadku przychodów rosną obie gałęzie Maspeksu - zarówno sprzedaż zagraniczna, jak i krajowa. Ponadto proporcja sprzedaży zagranicznej do krajowej sięgająca ok. 34 proc. utrzymuje się od dłuższego już czasu. W związku z tym nie będziemy „walczyć" z czymś co jest naturalne i co pasuje do pewnego modelu naszego biznesu.

Nie zamierzamy zwiększyć sprzedaży zagranicznej kosztem krajowej - chcemy wzmacniać obie "nogi" naszego biznesu.

Ze sprzedaży w jakich krajach są Państwo najbardziej zadowoleni?

Wyzbyliśmy się już marzeń o tym, żeby zdobyć Chiny, czy Indie - skupiamy się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie nasz biznes jest już dobrze zakorzeniony. Na tych rynkach jesteśmy już w większości obecni i nie oczekujemy jakiś większych przewartościowań.

Naszym pierwszym i najważniejszym rynkiem jest Polska, a drugim - Rumunia. Jest to proporcjonalne do populacji ludności w tych krajach (38 vs. 20 milionów). Z zaangażowaniem rozwijamy sprzedaż w Rumunii - nasze ostatnie przejęcie (producent słonych przekąsek - red.) było dedykowane stricte temu rynkowi. Uznaliśmy, że nowa kategoria produktów będzie budowała naszą pozycję w tym kraju.

Czy planowane jest wprowadzenie krakersów Salatini i precli Capollini na inne rynki, w tym na rynek polski?

Na razie takie działania nie wchodzą w grę. Chcemy zobaczyć jak będzie wyglądała nasza przygoda z tą kategorią na rynku rumuńskim.

Czy w związku z kryzysem administracje w krajach europejskich przygotowują jakieś ułatwienia dla inwestorów zagranicznych?

Na zagranicznych rynkach operujemy już dość długo i nie jesteśmy postrzegani jako firmy zewnętrze, tylko jako spółki, które mają zagranicznego właściciela i są firmami tamtejszego prawa. Dlatego też nie aplikujemy tam o środki na inwestycje jako inwestor zagraniczny.

Jak będą wyglądać przyszłe wydatki na inwestycje w podziale na poszczególne rynki, na których działa Maspex?

Trudno oszacować takie wartości, ponieważ nie wpisujemy w budżet inwestycyjny przejęć. W przypadku inwestycji odtworzeniowych realizujemy je sukcesywnie na wszystkich rynkach, w każdym zakładzie, w którym potrzebne są modernizacje czy budowa nowych hal, czy instalacja nowych linii produkcyjnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH