Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek energy drinków czeka na prawdziwe innowacje - wywiad z prezesem Krynica Vitamin

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-03-2016, 14:22
Rynek energy drinków czeka na prawdziwe innowacje - wywiad z prezesem Krynica Vitamin
Piotr Czachorowski, prezes spółki Krynica Vitamin

- Do tej pory znacząca część nowości rynkowych komunikowanych przez właścicieli marek energy drinków w Polsce jako innowacje, w rzeczywistości była wariantami smakowymi. Prawdziwych innowacji, takich jak napoje funkcjonalne czy napoje łączące kategorię napojów energetycznych z innymi kategoriami, było znacznie mniej - mówi w wywiadzie dla www.portalspozywczy.pl, Piotr Czachorowski, prezes spółki Krynica Vitamin, która jest dużym usługowym producentem napojów.

Jak ocenia Pan miniony rok na rynku energy drinków w Polsce?

Trudno nam ocenić cały rynek energy drinków w Polsce - jesteśmy tylko producentem – to nasi klienci rywalizują swoimi markami na rynku, my widzimy tylko jego fragment. Z naszego punktu widzenia rynek rośnie wolumenowo, wartościowo już nieco mniej, jednakże rok rocznie jest to tendencja wzrostowa. Ostra rywalizacja pomiędzy liderami rynku skutkuje obniżaniem ceny półkowej w dłuższym okresie.

Czy 2016 r. będzie podobny?

Zakładamy, że tak. Rywalizacja pomiędzy liderami jak dotąd ogranicza się do rywalizacji ilością promocji z znaczącym obniżaniem ceny. Nadzieja w tym, że liderzy rozpoczną rywalizację wprowadzając nowe produkty. Zwiastunem może być pojawienie się trzech produktów Tiger. Wierzymy, że byłby to impuls do bardziej dynamicznego rozwoju kategorii.

Od czego jeszcze będzie zależeć sytuacja w tej kategorii?

Od kierunku, w którym będzie zmierzała rywalizacja pomiędzy liderami rynkowymi oraz od największych sieci detalicznych - czy będą zainteresowane, aby udostępnić swoje półki dla nowości, czy też raczej ograniczą się do promocji cenowych.

Czy kategoria energy drinków będzie ewoluować w segment napojów funkcjonalnych?

Rynek poszukuje możliwości rozwoju i pojawia się wiele nowych pomysłów (oryginalne wersje smakowe, napoje funkcjonalne, cross-kategorie), ale od idei do wdrożenia jest dość długa droga. Często euforia związana z nowymi pomysłami znika, gdy okaże się jak kosztowny jest to pomysł (gdzie koszt samego produktu jest znikomy w porównaniu do kosztów, jakie należy ponieść na organizację dystrybucji oraz wypromowanie nowego produktu). Jeśli nawet uda się wprowadzić nowość na rynek, to pojawia się pytanie, czy znajdzie akceptację w opinii konsumentów. Często nowatorskie produkty są meteorytami widocznymi przez jeden sezon i niestety kończą swój żywot nie mając szansy dotrzeć do potencjalnych konsumentów lub znajdują swoją niszę, która pozwala żyć, ale niestety nie daje możliwości rozwoju (wzrostu).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH