Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ustronianka chce osiągnąć dwucyfrową dynamikę sprzedaży

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2013, 10:58
Ustronianka chce osiągnąć dwucyfrową dynamikę sprzedaży
Janusz Rubas, nowy dyrektor handlowy Ustronianki

- Naszą strategię opieramy na trzech elementach: kreatywności, innowacji i funkcjonalności, dzięki którym, biorąc pod uwagę potencjał naszej firmy, a także możliwości rozwoju rynku, zamierzamy w 2013 roku osiągnąć dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Jesteśmy pewni, że poprzez zwiększenie dystrybucji, jak również wprowadzenie na rynek nowych innowacyjnych produktów osiągniemy zakładany cel - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Janusz Rubas, nowy dyrektor handlowy Ustronianki.

Jakie są założenia dotyczące sprzedaży w 2013 roku?

Jak można sądzić na podstawie analiz rynkowych, dwucyfrowy wzrost marki Ustronianka o 23 proc. w ujęciu wolumenowym oraz 28 proc. - dynamika pod względem wartości, przy jednoczesnym niewielkim wzroście całego rynku wody w Polsce, na poziomie 6 proc. wartościowo i 8 proc. ilościowo (MAT JAN 2013), potwierdza fakt, że wprowadzone na rynek innowacyjne produkty funkcjonalne, jak Ustronianka z Jodem oraz Ustronianka z Magnezem i Witaminą B6, doskonale wpisały się w obecne trendy i oczekiwania konsumentów.

Jak Ustronianka ocenia obecną sytuację na rynku napojów w Polsce? Czy widać już spowolnienie gospodarcze (w jakim stopniu)? Czy zamierzają Państwo jakoś prewencyjnie walczyć z negatywnymi nastrojami społecznymi?

Obecna sytuacja rynkowa nie napawa optymizmem. Ostatnio opublikowane badania przeprowadzone na zlecenie Domu Mediowego OMD dotyczące Wskaźnika Intencji Zakupowej potwierdziły, że Polacy coraz mniej chętnie wydają zarobione pieniądze. 59 proc. respondentów deklaruje, że będzie oszczędzać, a tym samym ograniczać swoje wydatki. Mniejszy zasób portfela klienta, jak również warunki pogodowe, które w I kwartale tego roku były dużo gorsze niż w roku poprzednim, nie ułatwiają zadania. Jednak stale analizujemy trendy i widzimy, że coraz bardziej świadomi konsumenci, zdecydowanie częściej niż dotychczas, wybierają produkty, które nie zawierają konserwantów. Dzięki inwestycji w linię aseptyczną, która umożliwia produkcje napojów niegazowanych bez konserwantów, jesteśmy w stanie zaproponować klientom produkty zgodne z ich oczekiwaniami. Nasze nowe napoje Ice Tea oraz niegazowane napoje pod marką Grappa Familijna, które wprowadzamy na rynek w maju, to propozycja dla całej rodziny.

A jeśli chodzi o inwestycje - czy możemy spodziewać się budowy nowych magazynów, zakupu floty samochodów, a może inwestycji w produkcję?

Ustronianka to w pełni polska rodzinna firma, zatrudniająca blisko pół tysiąca pracowników, która posiada trzy zakłady produkcyjne zlokalizowane na południu kraju oraz sześć centrów dystrybucji wody w systemie galonowym, co zapewnia jej ugruntowaną pozycję i miano ważnego gracza rynkowego. Nie mniej jednak ciągły rozwój firmy determinuje kolejne inwestycje, szczególnie związane z koniecznością zwiększenia mocy produkcyjnych, dlatego w najbliższym czasie planujemy zakup kolejnej linii produkcyjnej oraz zwiększenie powierzchni magazynowych. Na bieżąco modernizujemy nasz obecny park maszynowy, aby móc sprostać oczekiwaniom stawianym przez naszych klientów.

Czy w tym roku planują Państwo wprowadzenie jakiś innowacji produktowych? W jakiej kategorii?

W tym roku oprócz wyżej wspomnianych niegazowanych napojów aseptycznych Ice Tea oraz produktów pod marką Grappa Familijna, jak również napojów dla dzieci w linii Grapcio bez konserwantów z wizerunkiem bohatera kreskówek Sponge Boba, poszerzymy również linie naszych wód funkcjonalnych Ustronianka, wprowadzając na rynek Ustroniankę z Potasem. To kolejna propozycja z serii wód funkcjonalnych Ustronianka, która doskonale wpisuje się aktualne trendy rynkowe. Z myślą o grupie docelowej produktu - osobach aktywnych, naszą nową wodę wprowadzamy w 0,5 litrowej ergonomicznej butelce, z zamknięciem typu SportCap. 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ola lola 29-01-2014, 15:31:
Zgadzam sie z Anką . Traktują ludzi jak śmieci .Zubasi coTy tu gadasz?
  • anna 09-08-2013, 11:36:
Polska rodzinna firma- super, tylko w teorii, a w praktyce wręcza się wypowiedzenia w Wielki Piątek, a długoletni pracownicy wracający z urlopu macierzyńskiego, zostają zwalniani. Tylko "pozazdrościć" takiej rodziny.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH