Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wiesław Włodarski, prezes FoodCare - pełny wywiad

  • Autor: Paulina Mroziak, Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2015, 12:34
Wiesław Włodarski, prezes FoodCare - pełny wywiad
Wiesław Włodarski, prezes FoodCare

O dynamicznym rozwoju rynku napojów, ekspansji na rynkach zagranicznych, innowacjach, akwizycjach i sporze z Fundacją Michalczewskiego - rozmawiamy z Wiesławem Włodarskim, prezesem FoodCare.

- Konkurencja na rynku napojów energetycznych zaostrza się. Nie boi się Pan o pozycję Foodcare?

- Konkurencja zawsze idzie w parze z rozwojem. Im szybciej rośnie wybrany rynek oraz im większy ma potencjał, tym walka o konsumenta jest ostrzejsza. Tymczasem rynek napojów energetycznych rośnie bardzo dynamicznie, nawet szybciej niż przed laty. W ostatnim roku segment ten wzrósł o 16 proc. w ujęciu ilościowym w sztukach i 10 proc. wartościowo. Taka skala wzrostu jest niemal niespotykana w innych kategoriach sektora spożywczego. Nie dziwi zatem, że kolejni gracze próbują swoich sił na rynku energetyków. Chcą uszczknąć solidny kawałek rynkowego tortu, który już teraz wart jest 874 mln zł, a z pewnością będzie dalej rósł.

- W jakim tempie?

- Gdybym miał pokusić się o długoterminowe prognozy, powiedziałbym że w perspektywie 2-3 lat wartość kategorii energetyków może przekroczyć mityczną granicę 1 mld zł. Do podziału będzie zatem więcej, ale zyskają tylko najsilniejsi.

- Jakie trendy konsumenckie panują na rynku napojów energetycznych? Czy widać zainteresowanie produktami premium? Czy też o popularności produktu decyduje przede wszystkim cena?

- Wbrew powszechnej opinii, cena nie jest i nigdy nie była kluczowa dla konsumentów. Decyzje zakupowe podejmowane są na bazie wielu czynników ‒ cena jest jednym z nich, ale konsument sięgnie po produkt dopiero jeśli w parze z atrakcyjną ceną pójdzie m.in. smak, jakość, wartości odżywcze, rozpoznawalność marki czy jej odpowiednie pozycjonowanie. Wraz z rozwojem polskiej gospodarki i rosnącą świadomością konsumentów, rośnie również popularność produktów z wyższej półki.

- Należąca do Pana marka Black jest pierwszym w Polsce napojem energetycznym, który wyprzedził Red Bulla w ujęciu wartościowym. Taki ruch nie udał się wcześniej żadnej innej marce na polskim rynku. Nie słyszałem również o takim przypadku zagranicą...

- Marka Black niezmiennie od trzech lat jest liderem wolumenowym kategorii. Z udziałami na poziomie 20 proc. w ujęciu ilościowym w sztukach, Black wyprzedza najbliższych rywali o dwie długości. Ponadto, to właśnie Black ma największy wpływ na rozwój rynku napojów energetycznych. W ostatnim roku wartość sprzedaży Black wzrosła o niemal 47 mln zł, co stanowiło 57 proc. wzrostu wartościowego całego segmentu napojów energetycznych w Polsce. Innymi słowy, Black jest najchętniej kupowanym energetykiem, który uzyskał największe wpływy ze sprzedaży, a tym samym okazał się motorem napędowym całej kategorii napojów energetycznych.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wizja 16-03-2015, 15:34:
rotacji w marketingu juz nie ma - bo została tylko rodzina właścicieli... :) bardzo ekonomiczne rozwiązanie. a że kopiują...cóż. do tworzenia nowego trzeba mieć łeb pomysłów
  • yhy 02-03-2015, 15:08:
nie ma się czemu dziwić , skoro rotacja pracowników z działu marketingu jest lepsza niż Blacka na półce
  • Obserwator 27-02-2015, 22:22:
Racja, nawet nazwy są zbliżone do Oshee. Nie pierwszy i nie ostatni raz cos jest podróbą innej firmy.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH