Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

5 mln euro na promocję soków oraz musów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2015, 14:48

Krajowa Unia Producentów Soków rozpoczęła kampanię promocyjną akcji „Soki i musy – witaminy w smart formie”. Działania warte 5 mln euro zakończą się w 2018 roku.

Jak tłumaczy Barbara Groele, sekretarz generalny KUPS, kampania „Soki i musy – witaminy w smart formie” zaplanowana jest na trzy lata. Rozpoczęła się w styczniu 2015 r., a zakończy się na początku 2018 roku. Zaplanowano cztery kampanie reklamowe w mediach – wiosną oraz jesienią przez pierwsze dwa sezony. Trzeci rok to głównie działania typu public relations.

Kampania kosztuje 5 mln euro. 50 proc. wydatków kwalifikowanych pochodzi z funduszy unijnych, 30 proc. – z budżetu państwa, a pozostałe 20 proc. pochodzi z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz od członków Krajowej Unii Producentów Soków. Całość kosztów niekwalifikowanych ponoszą członkowie KUPS.

KUPS przeprowadza tę kampanię nie tylko w Polsce, ale także w czterech innych krajach sąsiednich – w Czechach, na Słowacji, w Rumunii i na Litwie. Zakres tych działań w tych państwach jest jednak trochę węższy.

– Wybraliśmy kraje położone blisko Polski, gdzie dociera oferta polskich producentów oraz, gdzie spożycie soków i musów jest bardzo niskie. Trzeba pamiętać, że Polska jest olbrzymim producentem owoców i warzyw, więc nawet jeśli nie eksportujemy gotowych przetworów, to wiele surowców i półproduktów używanych przez tamtejszych producentów pochodzi z naszego kraju – powiedział Julian Pawlak, prezes KUPS.

Głównym celem kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie” jest edukacja rodziców i dzieci na temat soków i musów, które mogą doskonale uzupełniać codzienną dietę o witaminy i składniki odżywcze. Ostatnie badania bowiem wskazują, że spożycie soków na pięciu rynkach objętych kampanią jest w większości znacznie poniżej średniej unijnej oraz zauważalna jest duża dysproporcja między spożyciem soków w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Jak wynika z raportu AIJN 2014 Liquid Fruit, Market Report przeciętny Polak wypija ok. 11,4 litrów soków na rok na osobę, co daje średnio ok. 32 ml soku na osobę dziennie, czyli szklankę na tydzień. Tymczasem rekomendowana przez ekspertów do spraw żywienia ilość soku na dzień to 200 ml.

Kampania jest skierowana przede wszystkim do matek, czyli głównych osób decydujących o diecie swoich dzieci oraz do dzieci, dla których technologie „smart” są czymś zastanym, a zatem zupełnie naturalnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH