Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

5 najsilniejszych napojowych trendów według GNT

Konsumenci oczekują od napojów już trochę więcej niż tylko zaspokojenia pragnienia. Idealnie napoje bezalkoholowe czy koktajle oferują nowe doznania związane z teksturą czy smakiem, a jednocześnie dostosowują się do indywidualnych stylów życia swoich konsumentów. Dlatego też producenci muszą myśleć o innowacjach, które zaspokajać trendy. Grupa GNT opracował pięć sposobów, aby producenci sprostali temu wyzwaniu.

5 najsilniejszych napojowych trendów według GNT
fot. materiały prasowe GNT

1. Oferuj wrażenia wielozmysłowe
Wzrost zainteresowania konsumentów zaskakującymi kreacjami jest szczególnie wysoki w sektorze napojów bezalkoholowych. Napoje powinny więc mieć wyrafinowany smak i wykraczać poza typowe słodkie i gazowane lemoniady. Ponieważ ludzk mózg łączy pewne smaki z określonymi kolorami, każdy smak ma zwykle określony zakres kolorów. Złamanie tego wzoru przez zmieszanie koloru i smaku przyciąga uwagę klientów.

2. Postaw na moc roślin
Wysokie zapotrzebowanie na naturalność stwarza duże możliwości dla branży napojów. Rośliny oferują nowe ekscytujące smaki, na przykład podczas mieszania napojów owocowych z ziołami, zbożami lub nawet glonami. Mogą zastąpić przemysłowe substancje słodzące lub substancje smakowo-zapachowe, wspomagając redukcję cukru i trend czystej etykiety. Ponadto kolorami z owoców, warzyw i jadalnych roślin, producenci mogą zastąpić sztuczne barwniki przy jednoczesnym utrzymaniu dużej różnorodności kolorów w swoim portfolio.

3. Kreatywne napoje - zestawy DIY
Konsumenci ponownie odnaleźli przyjemność w przygotowywaniu posiłków - mieszanie koktajli i soków jest dopiero początkiem. Zestawy DIY ("zrób to sam") z mieszankami bazowymi i dopasowanymi recepturami na koktajle lub lemoniady są bardzo popularne, ponieważ umożliwiają konsumentom ich własne kompozycje. Podstawowymi elementami są proszkowe podstawy w różnych kolorach. 

4. Dostarcz dodatkowe korzyści
Ludzie stale dążą do samodoskonalenia - umysłowo i fizycznie. Napoje mogą przyczynić się do tego przy dodawaniu suplementów diety czy superfoods w wodach, sokach lub napojach dla sportowców.

5. Odkryj nowe w starym
Konsumenci są bardzo lojalni wobec marek lub produktów, które znają i którym ufają. Znane rzeczy czy zjawiska po prostu przynoszą pozytywne emocje, wspomnienia. Z drugiej strony - aby pozostać konkurencyjnym, producenci potrzebują nowych kreacji. Wariacje na temat popularnych napojów popularnych marek prowadzi do innowacji. Wprowadzenie specjalnych smaków lub dodawanie nowych kolorów przynosi świeży powiew na półki w sklepach i prawdopodobnie przyciąga nowych klientów, a jednocześnie spodoba się starym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GNT RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT    /    innowacyjne napoje RSS ALERT    /    barwniki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.