Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

7 lat sporu FoodCare vs. Dariusz Michalczewski - w gąszczu wyroków sądowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-11-2017, 18:28
7 lat sporu FoodCare vs. Dariusz Michalczewski - w gąszczu wyroków sądowych
Dariusz Michalczewski; fot. archiwum redakcji

FoodCare podał, że Sąd Apelacyjny w Krakowie uwzględnił apelację spółki od wyroku Sądu Okręgowego w Krakowie z 12 października 2016 r. i zmienił wyrok sądu pierwszej instancji, oddalając w całości powództwo Dariusza Michalczewskiego o zapłatę kwoty 21.765.310,48 zł tytułem odszkodowania za wykorzystanie przez FoodCare słowa „Tiger” w oznaczeniu produktu „Tiger Energy Drink” po rozwiązaniu umowy promocyjnej. Tymczasem Fundacja Michlaczewskiego donosi o listopadowym wyroku Sądu Rejonowego w Krakowie, który nakazał spółce FoodCare zapłatę na rzecz Fundacji Darka Tiger Michalczewskiego „Równe Szanse” 4 522 000 zł. oraz oddalił wniosek FoodCare o umorzenie postępowania.

Zdaniem FoodCare, Sąd Apelacyjny zmienił zaskarżony przez FoodCare wyrok sądu pierwszej instancji i oddalił powództwo w całości, obciążając Dariusza Michalczewskiego kosztami postępowania za obie instancje. Sąd Okręgowy w Krakowie zasądził na rzecz Dariusza Michalczewskiego nieznaczną część dochodzonej kwoty- tj. 2.401.961,37 zł, co stanowiło zaledwie 11% pierwotnie żądanej sumy. Zdaniem sądu wyższej instancji, nawet ta kwota nie była zasadna. Nie doszło, bowiem do naruszenia dóbr osobistych Dariusza Michalczewskiego. Ponadto, Sąd Apelacyjny w Krakowie przyjął, że powód nie wykazał, aby doszło do naruszenia praw ochronnych na znaki towarowe.

Według oceny zespołu prawnego FoodCare, wszelkie działania Spółki na rynku napojów energetycznych, które miały miejsce po rozwiązaniu w październiku 2010 r. umowy promocyjnej przez Dariusza Michalczewskiego, były zgodne z prawem. FoodCare posługiwał się bowiem słowem „tiger” w oznaczeniu produktu „Tiger Energy Drink” (jako elementem jego nazwy) na podstawie własnych uprawnień wynikających z faktu opracowania tej nazwy i pierwszeństwa faktycznego jej używania jak i z faktu rejestracji znaków towarowych. Umowa pomiędzy FoodCare Dariuszem Michalczewskim obejmował zasadniczo tylko wykorzystanie wizerunku boksera do celów promocyjnych. Współpraca FoodCare z Dariuszem Michalczewskim została zakończona w 2010 roku.

- Jestem ogromnie usatysfakcjonowany dzisiejszym wyrokiem Sądu Apelacyjnego, gdyż oddala on w 100%, zarzuty wysunięte przez pana Michalczewskiego w stosunku do naszej firmy. Należy pamiętać, że twórcą marki „Tiger Energy Drink” i autorem jej komercyjnego sukcesu jest FoodCare. Dariusz Michalczewski został przez nas zaproszony do współpracy w charakterze ambasadora w 2003 roku. Powodem tej decyzji była m.in. zbieżność jego przydomka sportowego (Tygrys – tiger) z nazwą naszego napoju. Obecnie odnosimy na rynku sukcesy z produktem – Black Energy Drink, który po raz kolejny zdystansował sprzedażowo głównych konkurentów, tym niemniej wyroki takie jak dzisiejszy, przywracają wiarę w etykę w biznesie i mobilizują do dalszych działań – powiedział Wiesław Włodarski, właściciel firmy. 

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Inka 02-12-2017, 02:04:
Damski Bokser!!!
  • . 29-11-2017, 08:47:
tygrys
  • Tiger 28-11-2017, 22:09:
To jest bzdura Fc sprzedawało Tigera po mimo zakazu

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 334) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH