Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

7 lat sporu FoodCare vs. Dariusz Michalczewski - w gąszczu wyroków sądowych

FoodCare podał, że Sąd Apelacyjny w Krakowie uwzględnił apelację spółki od wyroku Sądu Okręgowego w Krakowie z 12 października 2016 r. i zmienił wyrok sądu pierwszej instancji, oddalając w całości powództwo Dariusza Michalczewskiego o zapłatę kwoty 21.765.310,48 zł tytułem odszkodowania za wykorzystanie przez FoodCare słowa „Tiger” w oznaczeniu produktu „Tiger Energy Drink” po rozwiązaniu umowy promocyjnej. Tymczasem Fundacja Michlaczewskiego donosi o listopadowym wyroku Sądu Rejonowego w Krakowie, który nakazał spółce FoodCare zapłatę na rzecz Fundacji Darka Tiger Michalczewskiego „Równe Szanse” 4 522 000 zł. oraz oddalił wniosek FoodCare o umorzenie postępowania.

7 lat sporu FoodCare vs. Dariusz Michalczewski - w gąszczu wyroków sądowych
Dariusz Michalczewski; fot. archiwum redakcji

Zdaniem FoodCare, Sąd Apelacyjny zmienił zaskarżony przez FoodCare wyrok sądu pierwszej instancji i oddalił powództwo w całości, obciążając Dariusza Michalczewskiego kosztami postępowania za obie instancje. Sąd Okręgowy w Krakowie zasądził na rzecz Dariusza Michalczewskiego nieznaczną część dochodzonej kwoty- tj. 2.401.961,37 zł, co stanowiło zaledwie 11% pierwotnie żądanej sumy. Zdaniem sądu wyższej instancji, nawet ta kwota nie była zasadna. Nie doszło, bowiem do naruszenia dóbr osobistych Dariusza Michalczewskiego. Ponadto, Sąd Apelacyjny w Krakowie przyjął, że powód nie wykazał, aby doszło do naruszenia praw ochronnych na znaki towarowe.

Według oceny zespołu prawnego FoodCare, wszelkie działania Spółki na rynku napojów energetycznych, które miały miejsce po rozwiązaniu w październiku 2010 r. umowy promocyjnej przez Dariusza Michalczewskiego, były zgodne z prawem. FoodCare posługiwał się bowiem słowem „tiger” w oznaczeniu produktu „Tiger Energy Drink” (jako elementem jego nazwy) na podstawie własnych uprawnień wynikających z faktu opracowania tej nazwy i pierwszeństwa faktycznego jej używania jak i z faktu rejestracji znaków towarowych. Umowa pomiędzy FoodCare Dariuszem Michalczewskim obejmował zasadniczo tylko wykorzystanie wizerunku boksera do celów promocyjnych. Współpraca FoodCare z Dariuszem Michalczewskim została zakończona w 2010 roku.

- Jestem ogromnie usatysfakcjonowany dzisiejszym wyrokiem Sądu Apelacyjnego, gdyż oddala on w 100%, zarzuty wysunięte przez pana Michalczewskiego w stosunku do naszej firmy. Należy pamiętać, że twórcą marki „Tiger Energy Drink” i autorem jej komercyjnego sukcesu jest FoodCare. Dariusz Michalczewski został przez nas zaproszony do współpracy w charakterze ambasadora w 2003 roku. Powodem tej decyzji była m.in. zbieżność jego przydomka sportowego (Tygrys – tiger) z nazwą naszego napoju. Obecnie odnosimy na rynku sukcesy z produktem – Black Energy Drink, który po raz kolejny zdystansował sprzedażowo głównych konkurentów, tym niemniej wyroki takie jak dzisiejszy, przywracają wiarę w etykę w biznesie i mobilizują do dalszych działań – powiedział Wiesław Włodarski, właściciel firmy. 

więcej informacji:

FoodCare RSS ALERT    /    Dariusz Michalczewski RSS ALERT    /    spór wokół Tiger RSS ALERT    /    Tiger Energy Drink RSS ALERT    /    napój Tiger RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    napoje energetyczne RSS ALERT    /    energetyki RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • czytelnik 2017-11-28 19:02:48
    zaorać sądownictwo
  • Fan black energy drink 2017-11-28 21:08:15
    Brawo foodcare! Zasłużone laury!!!!
  • Tiger 2017-11-28 22:09:49
    To jest bzdura Fc sprzedawało Tigera po mimo zakazu
  • . 2017-11-29 08:47:53
    tygrys
  • Inka 2017-12-02 02:04:35
    Damski Bokser!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.