Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Badanie: 44 proc. konsumentów wybiera kawę mieloną

Może być ziarnista, w kapsułkach, mielona lub rozpuszczalna. Marka "Czas na Herbatę" postanowiła sprawdzić, czym kierują się Polacy podczas wyboru kawy oraz w jakich okolicznościach ją najchętniej spożywają.

Badanie: 44 proc. konsumentów wybiera kawę mieloną
fot. shutterstock

Według badań przeprowadzonych w sklepach „Czas na Herbatę” większość konsumentów wybiera kawę mieloną (44%). 30 % ankietowanych stawia na kawę ziarnistą, a 26% na rozpuszczalną. Zdania badanych odnośnie kaw smakowych były podzielone. Równo 50% respondentów stwierdziło, że spożywa tego typu kawy. Z kolei druga połowa, na to pytanie odpowiedziała przecząco. Wybierając kawę, konsumenci kierują się przede wszystkim upodobaniami smakowymi – takiej odpowiedzi udzieliło 58% ankietowanych. Dla 25% ważna jest cena, a dla 17% marka.

Liczy się sposób podania

Według przeprowadzonych ankiet, większość respondentów najchętniej pije kawę w kubku (44%). Nieco mniej popularna jest filiżanka (38%), szklanka (14%) oraz kubek termiczny (4%). Wyniki ankiet wskazują również na istotę dodatków do kawy. Najbardziej powszechna jest wersja z mlekiem, którą spożywa 37% ankietowanych. 18% to miłośnicy małej czarnej, z kolei 16% dodaje do kawy biały cukier. Ponadto mniej liczne grupy respondentów wskazywały na takie produkty jak: cukier brązowy, miód, słodzik czy syropy smakowe. 

Wyjątkowy smak

Dla wielu z nas wypicie filiżanki ulubionej kawy przynosi różne korzyści. Okazuje się, że 3% respondentów kawa pomaga przezwyciężyć ból głowy, 10% sięga po nią, by podwyższyć ciśnienie, a 12% spożywa ją w celu pobudzenia w trakcie dnia. Większość pije jednak kawę dla jej wyjątkowego smaku (32%) oraz uważa ją za ranny zastrzyk energii (24%). Z kolei 19% ankietowanych raczy się nią z przyzwyczajenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

kawa RSS ALERT    /    rynek kawy RSS ALERT    /    rynek kawy 2017 RSS ALERT    /    rynek kawy w Polsce RSS ALERT    /    kawiarnie RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • moka 2017-11-08 14:26:31
    Dziwi mnie brak kapsułek w ankiecie? Kawa pyszna a ekspres brałem w media expercie taniej niż jakikolwiek inny
  • kapustka 2017-11-18 19:45:57
    To akurat prawda za niewielką kasę można dostać, ja ostatnio wykupiłem sporo kapsłuek oreo w Me właśnie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.