REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Badanie Tesco Polska: Polacy wypijają za mało płynów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-07-2015, 11:07
Badanie Tesco Polska: Polacy wypijają za mało płynów
Ponad 40 proc. Polaków wypija za mało płynów każdego dnia; fot. Shutterstock

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych dla Tesco Polska, ponad 40 proc. Polaków wypija za mało płynów każdego dnia, a jedynie 9 proc. uzupełnia płyny częściej niż raz na godzinę. Ponadto niemal co drugi Polak nie jest świadomy zawartości cukru w napojach, które spożywa.

REKLAMA

Jedynie nieco ponad połowa Polaków wypija dziennie odpowiednią ilość płynów – 34 proc. deklaruje, że wypija 1,5 do 2 litrów, natomiast tylko jedna piąta (18 proc.) z nas w ciągu dnia dostarcza swojemu organizmowi ponad 2 litry napojów. Co trzeci Polak dostarcza organizmowi tylko 1-1,5 litra dziennie.

Co trzeci Polak (33 proc.) pije dopiero wtedy, gdy czuje pragnienie. 28 proc. uzupełnia płyny co 2-4 godziny, to również zdecydowanie za rzadko.

Zdecydowanie najczęściej (77 proc. Polaków) sięga po wodę. Najchętniej piją ją osoby w wieku 15-29 lat (82 proc.). Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni sięgają po zdrowe napoje, chętniej piją m.in. zieloną herbatę (15 proc. do 4 proc.). Mężczyźni zaś chętniej wybierają piwo (40 proc. do 5 proc.).

Martwić może fakt, że niewiele Polaków pije latem produkty mleczne (kefir, jogurt, maślanka – 6 proc., mleko – 4 proc.) i soki warzywne (3 proc.). Tylko co dziesiąty przygotowuje samodzielnie napoje (np. lemoniady, koktajle, kompoty), a najrzadziej robią to młodzi ludzie w wieku 15-29 lat.

Polacy nie mają także wiedzy o zawartości ilości cukru w napojach. Okazuje się jednak, że nie zwraca się na to uwagi – aż 44 proc. nie wie, ile cukru dostarcza organizmowi w wypijanych codziennie płynach. Co ciekawe, najmniejszą świadomość ilości cukrów przyjmowanej w napojach mają osoby z wykształceniem wyższym (47 proc.).

- Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami  - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. - Rośnie świadomość znaczenia odpowiedniego nawodnienia organizmu latem – w lipcu i sierpniu sprzedajemy o 50 proc. więcej wody niż zimą, co sekundę z półek sklepów Tesco znika pięć butelek wody. W serwisie internetowym Ezakupy wody mineralne są na czele najchętniej kupowanych produktów. Cieszy nas, że systematycznie rośnie sprzedaż wód wysokomineralizowanych oraz małych butelek, 0,33 l i 0,5 l. To pokazuje, że zwracamy coraz większą uwagę na uzupełnianie minerałów
w organizmie i staramy się mieć butelkę wody zawsze przy sobie – dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH