Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie Tesco Polska: Polacy wypijają za mało płynów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-07-2015, 11:07
Badanie Tesco Polska: Polacy wypijają za mało płynów
Ponad 40 proc. Polaków wypija za mało płynów każdego dnia; fot. Shutterstock

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych dla Tesco Polska, ponad 40 proc. Polaków wypija za mało płynów każdego dnia, a jedynie 9 proc. uzupełnia płyny częściej niż raz na godzinę. Ponadto niemal co drugi Polak nie jest świadomy zawartości cukru w napojach, które spożywa.

Jedynie nieco ponad połowa Polaków wypija dziennie odpowiednią ilość płynów – 34 proc. deklaruje, że wypija 1,5 do 2 litrów, natomiast tylko jedna piąta (18 proc.) z nas w ciągu dnia dostarcza swojemu organizmowi ponad 2 litry napojów. Co trzeci Polak dostarcza organizmowi tylko 1-1,5 litra dziennie.

Co trzeci Polak (33 proc.) pije dopiero wtedy, gdy czuje pragnienie. 28 proc. uzupełnia płyny co 2-4 godziny, to również zdecydowanie za rzadko.

Zdecydowanie najczęściej (77 proc. Polaków) sięga po wodę. Najchętniej piją ją osoby w wieku 15-29 lat (82 proc.). Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni sięgają po zdrowe napoje, chętniej piją m.in. zieloną herbatę (15 proc. do 4 proc.). Mężczyźni zaś chętniej wybierają piwo (40 proc. do 5 proc.).

Martwić może fakt, że niewiele Polaków pije latem produkty mleczne (kefir, jogurt, maślanka – 6 proc., mleko – 4 proc.) i soki warzywne (3 proc.). Tylko co dziesiąty przygotowuje samodzielnie napoje (np. lemoniady, koktajle, kompoty), a najrzadziej robią to młodzi ludzie w wieku 15-29 lat.

Polacy nie mają także wiedzy o zawartości ilości cukru w napojach. Okazuje się jednak, że nie zwraca się na to uwagi – aż 44 proc. nie wie, ile cukru dostarcza organizmowi w wypijanych codziennie płynach. Co ciekawe, najmniejszą świadomość ilości cukrów przyjmowanej w napojach mają osoby z wykształceniem wyższym (47 proc.).

- Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami  - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. - Rośnie świadomość znaczenia odpowiedniego nawodnienia organizmu latem – w lipcu i sierpniu sprzedajemy o 50 proc. więcej wody niż zimą, co sekundę z półek sklepów Tesco znika pięć butelek wody. W serwisie internetowym Ezakupy wody mineralne są na czele najchętniej kupowanych produktów. Cieszy nas, że systematycznie rośnie sprzedaż wód wysokomineralizowanych oraz małych butelek, 0,33 l i 0,5 l. To pokazuje, że zwracamy coraz większą uwagę na uzupełnianie minerałów
w organizmie i staramy się mieć butelkę wody zawsze przy sobie – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH