Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Black Energy Drink zwiększa udziały w rynku napojów energetycznych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-08-2014, 11:46
Black Energy Drink zwiększa udziały w rynku napojów energetycznych
fot. FoodCare

Black Energy Drink, napój energetyczny z portfolio firmy FoodCare , ma niemal 17 proc. (16,8 proc.) udziałów w rynku pod względem ilościowym, wyprzedzając najbliższych konkurentów o 7,7 i 6,3 punktu procentowego - informuje FoodCare powołując się na dane firmy Nielsen za okres lipiec 2013-czerwiec 2014.

Z udziałami na poziomie niemal 17 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk, marka utrzymuje pozycję lidera rynku napojów energetycznych w Polsce i sukcesywnie powiększa przewagę nad kolejnymi brandami. 

W maju udziały marki wyniosły niemal 20 proc. (19,7 proc.), czyli o 11,1 i 9,9 punktu procentowego więcej w porównaniu do najbliższych konkurentów. Z kolei, w czerwcu udziały ukształtowały się na poziomie 18,2 proc. - tym samym BLACK wyprzedził bezpośrednich rywali o 8,3 i 7,9 punktu procentowego.

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy BLACK Energy Drink zanotował również istotny wzrost udziałów rynkowych w ujęciu wartościowym. Posiadając niemal 16 proc. (15,8 proc.) rynku, BLACK zmniejszył dystans do bezpośredniego konkurenta z 6,3 proc. przed rokiem do 3,9 proc. obecnie.

Jednocześnie, spośród trzech brandów z najwyższymi udziałami rynkowymi w kategorii, BLACK uzyskał zdecydowanie najwyższą dynamikę wzrostu pod tym względem. Sprzedaż BLACK wzrosła w ciągu ostatniego roku o blisko 30 proc. w ujęciu wartościowym, czyli o 20 i 31 punktów procentowych więcej od najbliższych konkurentów.

W okresie od lipca 2013 r. do czerwca 2014 r. napój promowany przez Mike'a Tysona osiągnął najwyższe średnie wyniki sprzedaży zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym.

Udziały w kanale tradycyjnym wyniosły 18,6 proc. pod względem ilościowym w sztukach, natomiast w kanale nowoczesnym ukształtowały się na poziomie 14,5 proc. Ponadto, w dużych międzynarodowych sieciach handlowych BLACK zanotował 35 proc. wzrost sprzedaży.

Firma FoodCare, z markami BLACK Energy Drink, N'GINE i BLOW, jest największym producentem napojów energetycznych w Polsce.

W najbliższych tygodniach zaprezentowane zostaną nowości produktowe, które rozszerzą portfolio brandu BLACK. Wśród nich znajdą się BLACK Vitamin Drink - nowy wariant napoju funkcjonalnego bez dodatku tauryny, dodający energii dzięki witaminom i naturalnej kofeinie, BLACK Wild Orange - pierwszy na polskim rynku napój energetyczny o smaku dzikiej pomarańczy oraz dostępny już na rynku BLACK SEX Energy w zupełnie nowej odsłonie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • aaa 13-08-2014, 11:32:
...wyniki chyba z dyskontami włącznie.....
  • PRZEDSTAWICIEL 02-08-2014, 21:36:
POPIERAM , WSZYSCY ŻYWCEM ROBIĄ KOPIE. ALE PO CO WYCIAGAC " TRUPY Z SZAFY" TAKIE JAK FRUGO , PRZECIEZ TEGO NAWET JUZ PO 0,99 NIKT NIE KUPUJE. TO SAMO Z BLACK
W KAUFLAND PO 1,55 NA PÓLCE I STOI JAK ZAKLETY.
  • WSZYSCY KOPIUJĄ 01-08-2014, 15:07:
WSZYSCY WSZYSTKICH KOPIUJĄ I TAKA JEST PRAWDA.
NIECH TEŚCIOWA ZWRÓCI UWAGĘ ILE POWSTAŁO PSEUDO FRUGO PO POWROCIE MARKI, NAWET OSHEE SKOPIOWAŁO FRUGO, TYLE ŻE W PUSZCE. PIERWSZE VITAMIN DRINKI WPROWADZIŁA COCA-COLA, KTÓRE OSHEE ŻYWCEM MÓWIĄC KOLOKWIALNIE "ZERŻNĘŁO"

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH