Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Napoje

Casualowy piątek: Struga przejęć - w oczekiwaniu na kolejne transakcje na rynku napojów

Ostatnie duże transakcje na rynku napojów pokazują, że jest to ważny i atrakcyjny segment rynku spożywczego. Eksperci są zgodni - w najbliższym czasie możemy spodziewać się kontynuacji trendu konsolidacyjnego.

Casualowy piątek: Struga przejęć - w oczekiwaniu na kolejne transakcje na rynku napojów
casualowy
piątek
fot. unsplash.com

Hortex / Jurajska oraz Ustronianka / Hoop... W ciągu zaledwie trzech dni ogłoszono dwie duże transakcje w kategorii napojów. Choć motywy tych przejęć były różne, obie transakcje łączy to, że kupujący nabywają nowoczesne zakłady produkcyjne oraz dobrze rozpoznawalne marki, które są bardzo ważne w prowadzeniu działalności na rynku napojów bezalkoholowych.

Hortex celuje w nową kategorię

1 lutego 2019 roku zarząd Hortex sp. z o.o. podpisał ze spółką Bewa sp. z o.o. warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska sp. z o.o. Tym samym - zgodnie z zapowiedzią producent mrożonek i soków buduje trzecią nogę biznesową - i wchodzi na rynek wody. Zarząd Hortex wierzy w ogromny potencjał rynku wody mineralnej, który w Polsce jest wart ponad 4 mld zł i ciągle rośnie. Rozszerzenie portfela produktów napojowych Hortexu o wodę jest strategiczną decyzją. 

- Wejście w segment wody to dla nas ogromna szansa dalszego zwiększania skali naszej działalności – powiedział Paweł Gurgul, Prezes Zarządu Hortex.

- Ze względu na walory smakowe i zdrowotne wody oraz historię źródła, marka Jurajska ma duży potencjał zwiększania udziału w rynku. Wykorzystanie siły dystrybucyjnej i know-how grupy Hortex na pewno pomoże w osiągnięciu tego celu – powiedział Dawid Borowiec, Wiceprezes Zarządu Hortex odpowiedzialny za strategię i marketing.

- Widzimy w Jurajskiej ogromny potencjał i możliwość wejścia do ścisłej czołówki rynkowej. Wierzymy, że z nowym właścicielem Jurajska wzbije się na kolejny poziom rozwoju – powiedział Piotr Jutkiewicz, Prezes Zarządu Bewa Sp. z. o.o. i przewodniczący Rady Nadzorczej Jurajska Sp. z o.o.

Operacyjnie Jurajska sp. z o.o. pozostanie odrębną spółką i stanie się trzecim segmentem działalności Grupy Hortex obok segmentu sokowego (Hortex sp z o.o.) oraz segmentu mrożonkowego (Polski Ogród sp. z o.o.). Obok znanej marki, Hortex przejmuje zakład produkcyjny znajdujący się na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Piotr Grauer, dyrektor w KPMG w Polsce, komentuje, że inwestycja ma strategiczny charakter dla Hortexu, gdyż pozwala na dołączenie nowej, komplementarnej linii biznesowej. 

- Rynek wody mineralnej jest w Polsce duży i perspektywiczny, a dotąd Hortex w nim nie uczestniczył. Z pewnością ta transakcja tworzy dla firmy szereg synergii na poziomie marketingu, sprzedaży i dystrybucji. Pozwoli jej zagrać szerszym portfelem produktów, którym nie dysponują liderzy rynku – Danone, Nestle czy Cisowianka - komentuje Piotr Grauer, ekspert firmy KPMG, która była wyłącznym doradcą finansowym sprzedającego przy tej transakcji.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

więcej informacji:

casualowy piątek RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    przejęcia Hoop RSS ALERT    /    akwizycje RSS ALERT    /    Hoop RSS ALERT    /    Kofola RSS ALERT    /    Jurajska RSS ALERT    /    Bewa RSS ALERT    /    Hortex RSS ALERT    /    Ustronianka RSS ALERT    /    Piotr Gauer RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    Łukasz Targoszyński RSS ALERT    /    Baker McKenzie RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • keraj 2019-02-08 09:29:23
    nareszcie ! o potrzebie zakupu i posiadania w swojej ofercie przez Hortex wód pracownicy mówili od dawna! ale, ci którzy podejmują strategiczne decyzje już dawno nie byli tam gdzie odbywa się sprzedaż czyli na sklepie! lepiej jest teoretyzować i wymądrzać się w siedzibie firmy.
  • dobra transakcja 2019-02-08 20:39:30
    Dobra transakcja, opłacalna, ale lepiej jednak, żeby Hortex dokupił jeszcze wodę ze znanego uzdrowiska np. Kryniczanka, Grande Uno, Staropolanka, zrobił porządną dystrybucję - wtedy będzie miał ofertę dla bogatszego segmentu (1,90-2,50 zł w markecie) i zajął więcej % rynku pod względem wartości. Na Muszyniankę raczej małe szanse.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.243.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.