Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Casualowy piątek: Za kg kawy ziarnistej konsument płaci ok. 40,49 zł, rozpuszczalnej - 91,51 zł

Według danych firmy Nielsen sprzedaż kaw na przestrzeni roku zachowuje się bardzo stabilnie, z widocznymi wzrostami w trakcie świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, które oddzielone są od siebie miesiącami o niższej sprzedaży, czyli styczniem i lutym. Miesiące te w tym roku dodatkowo zaliczyły nieznacznie niższą sprzedaż w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Casualowy piątek: Za kg kawy ziarnistej konsument płaci ok. 40,49 zł, rozpuszczalnej - 91,51 zł
casualowy piątek
fot. unsplash.com

– Na przestrzeni 12 miesięcy zakończonych na lutym bieżącego roku (włącznie) rynek kawy zanotował niemalże identyczną wartość sprzedaży, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Nieznacznie przekroczyła ona 3,8 mld zł, co odpowiadało 92 mln kg sprzedanej kawy różnego typu. Wskazuje to na znaczne spowolnienie wzrostów, które towarzyszyły tej kategorii na przestrzeni ostatnich 3 lat – tłumaczy Przemysław Maciejewski, Client Specialist w Nielsenie.

Zdaniem eksperta na poziomie ogólnym nie widać dużych zmian i można byłoby wyciągnąć błędny wniosek, że niewiele na rynku kawy się zmienia, jednak takie zachowanie jest rezultatem dwóch ścierających się sił, które można dostrzec patrząc na poszczególne typy kawy dostępne na rynku.

– Pozytywnie na rynek wpływają wzrosty segmentu kawy ziarnistej, który w analizowanym okresie wzrósł o 21,5 proc., co jest kontynuacją zauważalnego od dłuższego czasu trendu. Wzrosty generowane przez kawy ziarniste są niwelowane spadkami segmentu kawy rozpuszczalnej, w szczególności klasycznych rozpuszczalnych kaw oraz mieszanek kaw zbożowych. Są to najszybciej zmniejszające wartość sprzedaży segmenty kaw w analizowanym okresie, ich sprzedaż zmniejszyła się o 5,3 proc. w przypadku klasycznych kaw rozpuszczalnych i o 7,6 proc. w przypadku mieszanek – analizuje Maciejewski.

– Takiemu zachowaniu towarzyszą spadki średnich cen na rynku. Za kilogram kawy ziarnistej konsument płacił średnio 40,49 zł, podczas gdy za kilogram klasycznej rozpuszczalnej 91,51 zł. Jednocześnie mogliśmy zaobserwować wzrosty średniej ceny za sztukę w przypadku obu kategorii. Oznacza to, że konsumenci kupują większe opakowania, które są droższe, jednak kilogram produktu w takich opakowaniach zazwyczaj jest tańszy – dodaje.

Po kawę do dyskontu

Według Nielsena najpopularniejszym miejscem zakupów kawy w Polsce są dyskonty, które odpowiadają za 43,8 proc. wartości obrotów kategorią.

– Obecna sytuacja w handlu zdaje się pomagać sprzedaży kategorii w średnich sklepach spożywczych i stacjach paliwowych, w tych kanałach zmiany sprzedaży odzwierciedlają ogólne trendy sprzedaży FMCG. Zyskują w szczególności stacje paliw, gdzie sprzedaż kawy jako produktu do przygotowania zwiększyła się o ponad 25 proc., jednak udział tego kanału w ogólnej sprzedaży jest wciąż marginalny – analizuje Przemysław Maciejewski, Client Specialist w Nielsenie.

więcej informacji:

Nielsen RSS ALERT    /    Przemysław Maciejewski RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    rynek kawy w Polsce RSS ALERT    /    rynek kawy RSS ALERT    /    kawa ziarnista RSS ALERT    /    kawa rozpuszczalna RSS ALERT    /    kawa mielona RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.176.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.