REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Cisowianka o sporze z Żywiec Zdrój: Motywacją do złożenia skargi do KER była ochrona konsumentów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2016, 10:52
Cisowianka o sporze z Żywiec Zdrój: Motywacją do złożenia skargi do KER była ochrona konsumentów
fot. shutterstock.com

- Jeśli cokolwiek naruszyło dobre imię spółki Żywiec Zdrój SA to nie podjęte przez nas zgodnie z prawem działania, lecz treść rozpowszechnianej przez nią reklamy, którą przedstawiciele środowiska reklamowego uznali za naruszającą normy etyczne i standardy reklamy - komentuje Edyta Bilska, dyrektor marketingu w Cisowiance. Odnosi się ona do komentarza firmy Żywiec Zdrój, że "działania dystrybutora Cisowianki godzą w reputację lidera rynku".

REKLAMA

Przypomnijmy, Komisja Etyki Reklamy, po skardze dystrybutora Cisowianki, orzekła, że reklama napoju Żywiec Zdrój Gaz z Sokiem narusza normy. Spółka Żywiec Zdrój z zaskoczeniem przyjęła informację o złożeniu skargi przez spółkę Polskie Zdroje. - Byliśmy przekonani, że wszelkie niezbędne wyjaśnienia producent Cisowianki uzyskał już drogą sądową. Rozumiemy jednak, że skoro zostały wyczerpane wszelkie środki prawne, spółka Polskie Zdroje zdecydowała się na działania mające na celu uderzenie w reputację niekwestionowanego lidera rynku, jakim jest Żywiec Zdrój SA. Jesteśmy zniesmaczeni tym posunięciem – mówiła na łamach www.portalspozywczy.pl, rzeczniczka prasowa spółki. Przeczytaj: Żywiec Zdrój: Działania dystrybutora Cisowianki godzą w reputację lidera rynku

- Spółka dystrybuująca Cisowiankę z dużym zaskoczeniem i zdziwieniem przyjęła wypowiedź rzecznika prasowego Żywiec Zdrój SA w sprawie orzeczenia Komisji Etyki Reklamy uznającego, że treść reklamy telewizyjnej napoju gazowanego „Żywiec Zdrój gaz z sokiem" narusza standardy etyczne i powinna zostać zmieniona w taki sposób, aby nie wprowadzała konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu - mówi Edyta Bilska. 

Podkreśla, że Komisja Etyki Reklamy bada zgodność przekazów reklamowych z Kodeksem Etyki Reklamy, który został stworzony w ramach samoregulacji środowiska reklamowego, jako wyraz troski o zapewnienie najwyższych standardów reklamy w Polsce oraz dążenia do ochrony konsumentów i konkurencji przed nieuczciwym lub nieetycznym przekazem reklamowym.

- Naszą motywacją do złożenia skargi do KER była ochrona konsumenta. W naszej ocenie kwestionowana reklama buduje wrażenie, że reklamowany produkt – który ewidentnie jest napojem gazowanym - jest wodą z dodatkiem soku. Uważamy, że konsument ma prawo do czytelnego przekazu - co jest wodą a co napojem gazowanym, a KER podzieliła to stanowisko - dodaje Edyta Bilska.

- Jeśli cokolwiek naruszyło dobre imię  spółki Żywiec Zdrój S.A. to nie  podjęte przez nas zgodnie z prawem działania, lecz treść rozpowszechnianej przez nią reklamy, którą przedstawiciele środowiska reklamowego uznali za naruszającą normy etyczne i standardy reklamy - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH