Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Cisowianka o sporze z Żywiec Zdrój: Motywacją do złożenia skargi do KER była ochrona konsumentów

- Jeśli cokolwiek naruszyło dobre imię spółki Żywiec Zdrój SA to nie podjęte przez nas zgodnie z prawem działania, lecz treść rozpowszechnianej przez nią reklamy, którą przedstawiciele środowiska reklamowego uznali za naruszającą normy etyczne i standardy reklamy - komentuje Edyta Bilska, dyrektor marketingu w Cisowiance. Odnosi się ona do komentarza firmy Żywiec Zdrój, że "działania dystrybutora Cisowianki godzą w reputację lidera rynku".

Cisowianka o sporze z Żywiec Zdrój: Motywacją do złożenia skargi do KER była ochrona konsumentów
fot. shutterstock.com

Przypomnijmy, Komisja Etyki Reklamy, po skardze dystrybutora Cisowianki, orzekła, że reklama napoju Żywiec Zdrój Gaz z Sokiem narusza normy. Spółka Żywiec Zdrój z zaskoczeniem przyjęła informację o złożeniu skargi przez spółkę Polskie Zdroje. - Byliśmy przekonani, że wszelkie niezbędne wyjaśnienia producent Cisowianki uzyskał już drogą sądową. Rozumiemy jednak, że skoro zostały wyczerpane wszelkie środki prawne, spółka Polskie Zdroje zdecydowała się na działania mające na celu uderzenie w reputację niekwestionowanego lidera rynku, jakim jest Żywiec Zdrój SA. Jesteśmy zniesmaczeni tym posunięciem – mówiła na łamach www.portalspozywczy.pl, rzeczniczka prasowa spółki. Przeczytaj: Żywiec Zdrój: Działania dystrybutora Cisowianki godzą w reputację lidera rynku

- Spółka dystrybuująca Cisowiankę z dużym zaskoczeniem i zdziwieniem przyjęła wypowiedź rzecznika prasowego Żywiec Zdrój SA w sprawie orzeczenia Komisji Etyki Reklamy uznającego, że treść reklamy telewizyjnej napoju gazowanego „Żywiec Zdrój gaz z sokiem" narusza standardy etyczne i powinna zostać zmieniona w taki sposób, aby nie wprowadzała konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu - mówi Edyta Bilska. 

Podkreśla, że Komisja Etyki Reklamy bada zgodność przekazów reklamowych z Kodeksem Etyki Reklamy, który został stworzony w ramach samoregulacji środowiska reklamowego, jako wyraz troski o zapewnienie najwyższych standardów reklamy w Polsce oraz dążenia do ochrony konsumentów i konkurencji przed nieuczciwym lub nieetycznym przekazem reklamowym.

- Naszą motywacją do złożenia skargi do KER była ochrona konsumenta. W naszej ocenie kwestionowana reklama buduje wrażenie, że reklamowany produkt – który ewidentnie jest napojem gazowanym - jest wodą z dodatkiem soku. Uważamy, że konsument ma prawo do czytelnego przekazu - co jest wodą a co napojem gazowanym, a KER podzieliła to stanowisko - dodaje Edyta Bilska.

- Jeśli cokolwiek naruszyło dobre imię  spółki Żywiec Zdrój S.A. to nie  podjęte przez nas zgodnie z prawem działania, lecz treść rozpowszechnianej przez nią reklamy, którą przedstawiciele środowiska reklamowego uznali za naruszającą normy etyczne i standardy reklamy - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Cisowianka RSS ALERT    /    Edyta Bilska RSS ALERT    /    Komisja Etyki Reklamy RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój gaz z sokiem RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.