Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Coca-Cola: Będziemy konsekwentnie wdrażać w Polsce cele inicjatywy Świat bez Odpadów

Coca-Cola zapowiada, że będzie konsekwentnie wdrażać w Polsce cele inicjatywy Świat bez Odpadów i zamierza stworzyć system zamkniętego obiegu w gospodarce, który przynosi korzyści środowisku, jest wygodny dla konsumentów, służy społecznościom i otwiera drogę do trwałych, długofalowych rozwiązań.

Coca-Cola: Będziemy konsekwentnie wdrażać w Polsce cele inicjatywy Świat bez Odpadów
fot. unsplash.com

Rok temu Coca-Cola zainaugurowała swoją globalną ambicję World Without Waste, w ramach której zobowiązała się do 2030 roku uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.

World Without Waste – Świat bez Odpadów – to kompleksowa wizja firm systemu CC, na którą składają się 2 niezwykle ważne elementy: zbiórka i recykling oraz ustanowienie na całym świecie nowego standardu opakowań, które w 100 proc. nadają się do recyklingu. 

Firmy systemu Coca-Cola w Polsce sukcesywnie wprowadzają nowe rozwiązania, programy i inicjatywy, prowadzące do osiągnięcia założonego celu i tym samym przyczyniające  się do poprawy stanu naszej planety. Spółki postawiły na współpracę z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się kwestiami ochrony środowiska, wsparcie samorządów w selektywnej zbiórce odpadów poprzez dostarczanie im niezbędnej infrastruktury, a także edukację konsumentów.

Działania te są filarami rozpoczętej latem 2018 r. ogólnopolskiej pilotażowej kampanii „rePETa”, która realizowana jest przy współpracy z Fundacją Nasza Ziemia, w partnerstwie z firmami systemu Coca-Cola i przy wsparciu finansowym z The Coca-Cola Foundation. Wybrane gminy otrzymały specjalnie zaprojektowane pojemniki do zbiórki plastikowych odpadów. Pojemniki  wykonano z tworzywa pochodzącego z recyklingu i umieszczono na nich czytelne infografiki, edukujące o tym jakie wrzucać odpady. Dodatkowo umieszczono też informacje o przedmiotach codziennego użytku, które można otrzymać z przetworzonego plastiku.

- Współpracując z Fundacją Nasza Ziemia korzystamy z jej wieloletniego praktycznego doświadczenia w skutecznym aktywizowaniu lokalnych społeczności do uczestnictwa w ekologicznych inicjatywach. Powodzenie naszej globalnej ambicji Świat bez Odpadów opiera się właśnie na budowie wśród konsumentów świadomości, że nie zmienimy świata, jeżeli nie zaczniemy od siebie. Pierwszy krok w kierunku czystej planety możemy wykonać wrzucając po prostu plastikową butelkę do odpowiedniego pojemnika i w ten sposób dając jej „drugie życie” – podkreśla Anna Solarek, dyrektor ds. public affairs i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.

W kampanii bierze udział już ponad 20 samorządów z całego kraju, kolejne deklarują chęć przyłączenia się. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy zebrano już niemal 32 tony plastikowych odpadów, co kilkakrotnie przekroczyło wstępne założenia projektu.

więcej informacji:

Coca-Cola RSS ALERT    /    odpady spożywcze RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.78.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.