Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Napoje

Coca-Cola Company ze spadkiem przychodów. To wynik niekorzystnego kursu dolara

Coca-Cola Company poinformowała w środę, że w trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego (okres trzech miesięcy zakończony 2 października) odnotowała spadek przychodów na poziomie wyższym od oczekiwanego. Wyniósł on aż 4,6 proc., pomimo wzrostu sprzedaży w ujęciu wolumenowym.

Coca-Cola Company ze spadkiem przychodów. To wynik niekorzystnego kursu dolara
fot. Coca-Cola HBC Polska

Napojowy koncern ucierpiał przede wszystkim z powodu niekorzystnego kursu dolara względem wielu innych walut. Jak poinformowała Coca-Cola, gdyby nie zawirowania na rynku walutowym, skonsolidowane przychody grupy wyrażone w dolarach wzrosłyby o 3 proc.

W omawianym kwartale przychody Coca-Cola Company wyniosły 11,43 mld dol. względem 11,98 mld dol. w analogicznym okresie przed rokiem. Wyraźnie zmalał także zysk netto koncernu. W trzecim kwartale minionego roku fiskalnego kształtował się na poziomie 2,11 mld dol., a teraz spadł do poziomu 1,45 mld dol. W przeliczeniu na akcję, zysk zmalał z 48 centów do 33 centów.

Coca-Cola Company poinformowała, że w trzecim kwartale br. globalna sprzedaż jej napojów gazowanych (w tym Fanty i Sprite'a) poprawiła się o 2 proc. w ujęciu wolumenowym, a wolumen sprzedaży napojów niegazowanych wzrósł o 6 proc. (w tym o 11 proc. w przypadku samej wody butelkowanej). Sprzedaż Diet Coke zmalała globalnie o 8 proc., podczas gdy sprzedaż Coke Zero wzrosła w identycznym rozmiarze, a sprzedaż zwykłej Coca-Coli poprawiła się o 1 proc. (wszystko w ujęciu wolumenowym).

Coca-Cola spodziewa się, że trudna sytuacja na rynku walut może wpłynąć na obniżenie przychodów koncernu w całym roku o 7 p.p., a zysku operacyjnego aż o 11 p.p.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Coca-Cola RSS ALERT    /    wyniki Coca-Coli RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    napoje gazowane RSS ALERT    /    Fanta RSS ALERT    /    Sprite RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • wielbiciel lokalnych marek 2015-10-23 10:27:20
    Czy C-C C zarabia na spekulacji walutowej , czy na sprzedaży napojów? Tematem jest brak strategii w zmieniającym się szybko świecie napojów, brak odpowiednich zarządzających firmą. Witać to na przykładzie polskiej operacji, gdzie opracowuje się wielopoziomową strategię kategorii soków , wody mineralnej a potem zamyka z dnia na dzień zakłady. Życzę sukcesów, tak trzymać!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.