REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Coca-Cola dostosuje dystrybucję do rosnącego znaczenia małych sklepów w handlu

  • Autor: Newsseria
  • Data: 04-04-2015, 13:11
Coca-Cola dostosuje dystrybucję do rosnącego znaczenia małych sklepów w handlu
fot. Anna Jakubowski, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services.

Coca-Cola chce dostosować swój system dystrybucji do zmieniających się wyborów konsumentów dotyczących kanałów sprzedaży. Po erze dominacji hipermarketów i triumfu dyskontów w polskim handlu rośnie znaczenie małych sklepów osiedlowych typu convenience oraz związanych z nimi systemów franczyzowych. Ale w tym roku producent napojów nie planuje zwiększenia produkcji ani nowych inwestycji.

REKLAMA

– Na polskim rynku kluczowym zjawiskiem, które obecnie obserwujemy, jest stała ewolucja kanałów sprzedaży – uważa Anna Jakubowska, dyrektor generalna Coca-Coli na Polskę i kraje bałtyckie. – Dobrym przykładem jest odrodzenie się sklepów typu convenience i związanych z tym formatem systemów franczyzowych. W praktyce to oznacza, że konsument chce mieć wygodny dostęp do produktów tuż obok swojego domu.

Sklepy typu convenience charakteryzują się długimi godzinami otwarcia, lokalizacją wewnątrz osiedli i kwartałów mieszkaniowych, niewielką powierzchnią i doborem najpotrzebniejszych w gospodarstwie domowym produktów. To np. Żabki, Małpki czy małe formaty Carrefoura. Coca-Cola, jak deklaruje Anna Jakubowska, chce szybko reagować na zmiany wyborów konsumenckich i kryteriów, jakimi kupujący się kierują.

– W Polsce wkładamy wiele pracy w zapewnienie sobie odpowiedniej drogi na rynek i obsługę wszystkich kanałów – zapewnia szefowa Coca-Coli na Polskę i kraje bałtyckie. – W szczególności jesteśmy zainteresowani poprawą doświadczenia klientów podczas robienia zakupów w różnych kanałach. Skupiamy się zarówno na sektorze HoReCa (hotele, restauracje, catering – red.), jak i na nowoczesnym handlu czy wciąż rozwijającym się kanale dyskontowym.

Takie działanie wymusza krajowy rynek, który jak podkreśla Jakubowska, jest już bardzo konkurencyjny. Działają na nim nie tylko wszystkie znane marki i producenci, lecz także bardzo silni lokalni gracze i detaliści z markami własnymi (tzw. private labels).

– To sprawia, że musimy być jeszcze silniejsi zarówno w kwestii oferty, innowacji, jak i sposobu komunikacji z klientami oraz konsumentami – tłumaczy Anna Jakubowska.

Jak przyznaje Anna Jakubowska podczas Poland & CEE Reatil Summit, najbliższe plany rozwoju Coca-Coli w Polsce nie obejmują jednak znaczącego zwiększenia produkcji ani nowych, budowanych od podstaw, inwestycji.

– W zeszłym roku informowaliśmy o automatyzacji stanowisk do butelkowania w Radzyminie – przypomina Jakubowska. – Jest to najbardziej technologicznie zaawansowany automatyczny system magazynowania w ramach operacji butelkowania Coca-Cola Hellenic. W dalszym ciągu będziemy się przyglądać wydajności. Natomiast na tym etapie nie chcemy produkować więcej, uruchamiać czy planować nowych fabryk. Stale weryfikujemy strategie dotyczące obsługi polskiego odbiorcy, przyglądamy się też potrzebom związanym z zatrudnieniem i dostosowujemy je do wymagań rynku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH