Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coca-Cola: Globalny wzrost sprzedaży dzięki kampanii z imionami na etykietach

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 29-09-2014, 12:50
Coca-Cola: Globalny wzrost sprzedaży dzięki kampanii z imionami na etykietach
fot. materiały prasowe Coca-Cola

Kampania reklamowa "Podziel się radością" okazała się udana dla Coca-Coli. Sprzedaż na rynku amerykańskim po raz pierwszy od dekady nieco wzrosła. Ale daleko jej do poziomu, jaki osiągała w złotych latach dla firmy - pisze serwis Wyborcza.biz.

Jak podaje "The Wall Street Journal", stało się tak dzięki głośnej kampanii, która wystartowała w maju zeszłego roku. Objęła ona kilkadziesiąt państw na całym świecie. Polegała na umieszczaniu na etykietach popularnych w danym kraju imion i chwytliwych określeń. Amerykanie mieli etykietki "Sarah", "Zach" czy "Wingman" (skrzydłowy), Polacy mieli "Pawła", "Annę" czy "blondynkę" lub "kierownika".

Z danych "WSJ" wynika, że kampania, mimo pewnych kontrowersji, przynosi korzyści. Sprzedaż w USA w ciągu ostatniego kwartału wzrosła o 0,4 proc., w porównaniu do analogicznego okresu 2013 r., czego nie mogą powiedzieć główni konkurenci, czyli PepsiCo i Dr Pepper Snapple Group, którzy zanotowali ujemne wyniki sprzedaży. To pierwszy wzrost od blisko dekady. Kampania testowo rozpoczęła się w Australii w 2011 r. i tam przyniosła jeszcze lepsze skutki, bo sprzedaż podskoczyła aż o 7 proc.

A w Polsce? Pierwsze półrocze 2014 r. firma określa jako "wysoki jednocyfrowy" spadek. Z jej danych wynika, że w tym okresie na rynkach rozwijających się Coca-Coli (m.in. Polska, Chorwacja, Czechy) sprzedaż spadła średnio o 7 proc., do 569 mln litrów. Ale kampania wywołała duży odzew. Brand24 przeanalizował odzew w internecie na kampanię od maja do czerwca 2013 r. Dane pochodzą z ponad miliona polskojęzycznych domen i subdomen. Dla przykładu w tym okresie liczba kontaktów i interakcji dotyczących kampanii przekroczyła 29,8 mln. Najczęściej komentowano ją na Facebooku, a blisko 80 proc. wszystkich wpisów było nacechowanych pozytywnie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH